kafelia Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 (endret) edit: feilpostet hvor er sletteknappen.... Endret 1. november 2007 av kafelia Lenke til kommentar
kafelia Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Har du et budsjett på hele "safari pakka" di? Ellers er jeg enig med de som mener at et par ekstra megapixler ikke vil utgjøre det store i praksis, så om du får tak i en 350 fortsatt til en gunstig pris, så gå for det. Jeg vil også anbefale deg å få et batterigrep dersom du velger et av disse mindre kameraene. I første omgang har jeg bare tenkt å kjøpe kit. hvor mye penger jeg kommer til å legge i ekstra optikk senere, kan jeg ikke svare på nå.. det kommer jo litt an på hvor hekta jeg blir jeg ble bare litt interessert i det med IS/VR, og merker med meg selv at jeg tviler sterkt på at jeg blir fristet til å legge ut 5000 for et enkelt objektiv, uansett type. nå blir det nevnt at canon kommer med et billigere alternativ, og jeg kan godt vente noen mnd på det, men det er jo som nevnt ingen som vet om det duger enda. men det er vanskelig å vite hvor mye vekt man skal legge på akkurat det punktet når jeg hverken har prøvd med eller uten IS/VR enda .. at jeg skal ha med minst ett ekstra objektiv på tur (tele eller zoom eller hvadetnåer) er likevel ganske sikkert, og at jeg muligens også skifter ut "standard" objektivet, spesielt hvis jeg velger canon. men det er et stykke opp og frem så utover det med IS/VR er jeg ikke så veldig bekymret, resten av objektivutvalget er vel bra på både nikon og canon? edit: nå roter jeg fælt... har akkurat stått opp da Endret 1. november 2007 av kafelia Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Den første posten din beskriver min situasjon også. Egentlig en helt nøyaktig beskrivelse av det jeg føler (bare at jeg ikke orket å skrive alt ne di en post ). For min del ender det sannsyneligvis med en d40 og en 18-70mm for 5000,- (eller 4999,- om man er nøye på det). Hovedsakelig pga. grepet og en slags tiltrekning til nikon istedenfor canon (kan ikke sette ord på det). Hvet at hovedargumentet mot d40 er m angel på AF motor i huset, men med tiden kommer objektivene og for øyeblikket finnes det telelinser du kan bruke. Håper egentlig det kommer opp et fantastisk argument i denne tråden som får meg til å bestemme meg på flekken, kankje det blir en 350d med batterigrep istedenfor. Men sannsyneligvis vil det aldri skje, kameraene er altfor like til at det er mulig. Lykke til med valg a kamera og medfølgende utstyr og ha en strålende tur. Håper du kan poste noen av bildene dine her etter hvert KsG Lenke til kommentar
kafelia Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Da har jeg bestemt meg gitt! Etter forferdelig mye om og men og ENDA en tur i butikken for å dille med de forskjellige modellene, har jeg endt på 400D. har fått et tilbud som bare er et par hundringser mer enn 350D, så da var det ikke så mye å stusse på "oppgradering" likevel er fortsatt litt opphengt i IS, men håper canon følger opp med et rimelig og bra tilbud om ikke alt for lenge.. Så da er det bare å sette seg ned å tvinne tomler å vente.. har også bestilt 3 bøker (understanding exposure, the digital photography book og rebel xti field guiden), og gleder meg til lesing, læring og knipsing! takk for hjelp og tips! Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Gratulerer, og lykke til med fotograferingen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå