Gå til innhold

vet egentlig ikke hva jeg skal spørre om (men nok en "hvilket kamera" tråd)

Anbefalte innlegg

ok. så jeg har bestemt meg for å kjøpe digitalt speilrefleks. først trodde jeg at det var DET valget som skulle bli det vanskelige, men der tok jeg altså grundig feil :hmm:

Nå har jeg brukt noen dager på å surfe rundt, lese, lese, lese, lese.. tester, andre "this vs. that" tråder, "gaiden" på forumet her, osv. Siden jeg har mindre peiling leste jeg også det fotokompendiumet som lå ett eller annet sted her, uten at jeg ble spesielt klokere mht til valg selv om jeg lærte ett par nye ord.

Jeg er nybegynner. hvor entusiastisk jeg er, gjenstår og se. Derfor har jeg også kutta ut de "hvorfor ikke bare bruke X tusen mer og oppgradere først som sist" tankene, og ser derfor på modellene som ligger rundt 5000 (+/- 1000). Det er en stund siden jeg har tatt bilder (i dagliglivet blir det mest bilder av hunden, og med vanlige kameraer har han gjerne forlatt rommet før bildet endelig blir tatt.. som er en av grunnene til at jeg går for speilrefleks), men jeg VET at jeg kommer til å få bruk for et ordentlig kamera om noen mnd da jeg planlegger en lengre opplevelsestur (12mnd +), og vil gjerne komme igang nå snart så jeg slipper å øve meg på å ta bilder når jeg er midt i en safari liksom.. til den tid har jeg da også forhåpentligvis funnet ut mer om objektiver o.l jeg trenger på turen, så det skal jeg ikke spørre om her.