Thyrfing Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei, Vi er en Ungdomsbedrift fra Glemmen Videregående skole og UB-gruppen min trenger hjelp til å lage en logo, Navnet er Origo UB vi går Teknisk Tegning. Forretningsidé: Tegne godkjente bygg og maskintegninger for personer og mindre bedrifter i Østfolds regionen. Håper noen kan lage noen bra forslag til oss. Når det gjelder størrelser på logo så må logoen være bra i stor og liten størrelse. Takk for alle forslag. Daniel. Lenke til kommentar
Flaskepost Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Ååååå det der har jeg vært med på før og. Det er kjempe gøy. Akkurat samme skole til og med. Hadde ei venninne som gikk teknisk tegning. Spørr læreren om å se prosjyrene som de har laga før, så kanskje dere får noen ideer. Pluss at dere da kan klare å unngå at dere tar noe som er alt for likt tidligere år! Kan jeg spørre hvorfor det navnet? Liker å ha en forbindelse med navn og bedrift Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Ååååå det der har jeg vært med på før og. Det er kjempe gøy. Akkurat samme skole til og med. Hadde ei venninne som gikk teknisk tegning. Spørr læreren om å se prosjyrene som de har laga før, så kanskje dere får noen ideer. Pluss at dere da kan klare å unngå at dere tar noe som er alt for likt tidligere år! Kan jeg spørre hvorfor det navnet? Liker å ha en forbindelse med navn og bedrift Vi gikk gjennom veldig mange navn, og da falt det på dette navnet til slutt som vi synes er veldig bra. Lenke til kommentar
Flaskepost Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Ok, så navnet er egentlig bare ett navn? Dere må hvertfall lage en tegning på data syns jeg. Den må være enkel sånn at folk kjenner den igjen. Hmmmmm...... Origo...hmmmm....klarer ikke noe på noe annet enn Orio kjeks jeg nå :S Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Origo er Punktet mellom X og Y aksel. feks Lenke til kommentar
Flaskepost Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Herregud hvor treg går det ann å bli! Jeg vet jo egentlig det! Haha. Hva med å lage en akse da. Og lage en strek fra punkten 0 da eventuelt og opp, men streken lager ordet origo?? Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Dere går teknisk tegning og klarer ikke finne en logo selv? lag en teknisk tegnt logo Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Dere går teknisk tegning og klarer ikke finne en logo selv? lag en teknisk tegnt logo Ser egentlig ikke ut til at du vet hva teknisk tegnere gjør.... så hvis du setter deg inn i det, så forstår du hvorfor jeg spørr her som folk kunne være så snille å lage en logo. Klart det går ann å lage en streklogo, men vi har lyst at noen som er flinke og kreative til å lage en. Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 det skulle ikke høres frekt ut, men jeg vet hva tekniske tegnere gjør og dem pleier ha god fantasi. Så jeg tenkte siden dere er det så er det lettere for dere og tenke ut en logo. Hadde ikke vært aktuelt med noe lignende origons belte eller noe som har med navnet og gjøre Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Er helt enig med deg, men det vi klarer fortsatt ikke å bruker programmer som photoshop etc, så derfor blir det vanskelig for oss å lage en logo:/ da nærmeste vi kommer er tanker om hvordan det skal være. Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Går jo ann og bruke paint ogso :9 finner bilder fra nett rediger klipp lim Dere kan lage en logo ut ifra teknisk + tegning og se hva dere kommer opp med. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Går jo ann og bruke paint ogso :9 finner bilder fra nett rediger klipp lim Dere kan lage en logo ut ifra teknisk + tegning og se hva dere kommer opp med. Spar meg Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Vi vil gjerne ha det litt seriøst da, enn klipp og lim til paint. Endret 31. oktober 2007 av Thyrfing17 Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Vi lagde vår logo til vår ungdomsbedrift i paint dette var fordi skole ikke hadde fått installert det andre programmet. Det gikk ganske fint siden vi hadde en vietnameser på gruppa vår som var god med slike ting så klarte og lage en veldig kul logo utifra paint. Og gøns eller hva faen. wtf? Alt går så lenge du klekker en plan Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg lover, bruk Pedo bear, han er instant win. Alle elsker sadosmilet hans. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 okey? noen her som kunne laget noen forslag da? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Heisann! Hva med noe sånn? Edit: Tenkte det kanskje var greit å ha det litt enkelt. Endret 2. november 2007 av steffenz Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Husk også at logoen skal være enkel, og fungere både i svart og hvitt.. Prøv med noe som kjennetegner dere og kanskje navnet. Prøv å lag noen utkast i Photoshop eller paint... Prøv rett og slett og feile! Og kom gjerne med det ut her, så vi kan se forslaget.. Lenke til kommentar
olek21 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Heia Fredrikstad\Østfold Regionen! Prøv med en rund logo, hvor teksta står i midten Veldig tradisjonell og stilfull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå