Gå til innhold

Pc høyttalere + bærbar og TV funker sammen?

Anbefalte innlegg

Jeg har en tatung 32" MCGI (LCD TV), og fikk i går min 5.1 G51 Logitech pc-høyttalere.

Jeg har også en bærbar datamaskin, acer 5920G, med HDMI, men klarer ikke å få overført lyd og bilde sammen med en kabel.

Altså jeg har koblet PC-en til tven med DVI/HDMI kabel, HDMI som er i PC-en og DVI som er i tven. Meningen er at jeg har 4xledninger som er igjen, den ene er for bakhøyttalere, ene er for fronthøyttalere (med senter?), en er for bass og den ene er for mikrofon. Mirkofon trenger jeg ikke. Så da er det 3xledninger igjen.

Men jeg har bare 1 inngang på tven 3.5mm minijack eller noe som alle de ledningen passer inni, og samma gjør de det når jeg putter den "fronthøyttalerkabelen" i PC-en. Når jeg gjør det får jeg lyd i alle høyttalerene og bassen. Tar jeg på music mode for jeg fortsatt lyd i alle høyttalerene, men jeg burde bare få i 2 stk. (?) Samma er det når jeg hører på film.

Jeg har ellers 1 3.5mm minijack (3meter.) (hann på begge sider)

Er takknemlig for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har tre innganger på den bærbare PC-en, den ene er mikrofon, ene er for lyd og den siste vet jeg ikke hva er for. Men hørte at en venn av meg sa at det kanskje går an å endre softwaren på de inngangen slik at jeg kan koble til de tre ledningen fra pc-høyttalersettet (front, bak og subwoofer/center høyttalerkabler).

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...