Gå til innhold

Omtale av The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (DS)

Anbefalte innlegg

Først super paper mario som får crap karakter herfra, og nå zelda. Jaja, dette zeldaspillet var nå en fornøyelse å spille for meg. Nøyaktig det samme som paper mario var. En fin avveksling fra alt bang bang boring crappet som kopierer ditt og datt fra alt annet.

7/10 er på ingen måte ein "crap" karakter. Det er tvert imot ein god karakter, og ein karakter som betyr at du absolutt kan ha det fornøyeleg og hyggeleg med det.

At eg ikkje synest spelet er perfekt har eg forklart. Det har ingenting med kor vanskeleg det skulle vere, det er enkelt og greit fordi spelet alt for ofte blir svært kjedeleg og repeterande. Når spelet i tillegg ikkje er av dei lengste Zelda-spela, blir resirkuleringa av dette tempelet i meste laget for kva eg er villeg til å akseptere. Phantom Hourglass har nokre alvorleg store høgdepunkt, men når lavpunkta er omtrent av like stort kaliber, vil det trekke i karakteren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lavpunkter som? Et tempel og en båttur? Å kjøre båt er jo utrolig koselig, og har du merket andre steder på kartet går det jo ann å gjøre flere fluer på en tur. Og ser heller ikke det helt store problemet med tempelet heller. Tidspresset var jo der, men det var jo ikke vanskelig med tanke på hjelpemiddlene. Spillte spillet med et åpent sinn og storkoste meg virkelig. Føler spillet blir behandlet røffere fordi det var et spill i Zelda serien. Hadde dette vert et hvilket som helst annet spill ville det fått bedre karakterer, det blir for dumt.

Har aldri hatt det så gøy på hondholdt siden Pokemon Red så føler meg litt dum når spillet får 7/10. Noen titler som gjør konkuransen hard? Er det noe jeg har gått glipp av?

Lenke til kommentar

Kom igjennom det idag :) Koste meg gløgg ihjel med det. Men synes vanskelighetsgraden på bossene var til tider litt for enkelt.

Ellers synes jeg 7 av 10 er latterlig. Etter å ha spilt igjennom det ville jeg gitt det 9 av 10, dette er ett utrolig bra spill og for min del så sprenger det grenser for hva DS spill angår.

Ellers brukte jeg vel godt over 20 timer med det. Fant nesten 20 skatter, 20 rød krystaller, 12 blå, 11 grønne, hadde nesten en hel båttype. 6 i stamina på båten :) (Mangla 3 hjerter :()

Utrolig bra spill. Dette kommer fra en som sist spilte Zelda på en SNES, Zelda A Link To The Past.

Histories bygges visst videre på det forrige Zelda spillet, men det merka jeg veldig lite til. Ellers så var det gøy å se at spillet utnyttet faktum at du spiller på en DS, mye morsomme puzzels som må løses "the DS way"

Hipp Hipp Hurra!

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt ved flere anledninger, jeg har ingen problemer med å skjønne en karakter så lenge omtalen er velforklarende. Jeg kunne godt akseptert 7/10 på dette spillet hadde bare skribenten klart å forklare hva som er så negativt med spillet

Her er en (video)anmeldelse som beskriver (meget) eksplisitt hva tester mener er galt med spillet: Zero Punctuation: Zelda Phantom Hourglass.

Advarsel: Ikke 'worksafe' innhold. Denne serien av anmeldelser kan bli sett på som alt fra hysterisk morsom og genialt poengtert til plumpt fornærmende og bare billig. Alt avhengig av hva slags forhold man måtte ha til objektet for anmeldelsen, selvsagt. En ting er imidlertid sikkert: Fyren legger ikke to fingre imellom.

Under følger hans 'freelance' anmeldelse av Fable som medførte at han ble ansatt av The Escapist som en smakebit.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...