Lock-Aze Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei, kjører ubuntu og firefox, problemet mitt her er at jeg får ikke byttet bruker i skandiabanken, den personen som sist lastet ned sertifikatet blir automatisk den som blir spurt om h** skal logge inn. Da både jeg og madammen bruker skandiabanken, så trenger jeg en løsning der begge kan logge inn på skandiabanken (bytte bruker) i firefox, er det noen som har en løsning på dette problemet ? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg er litt usikker, men vil det hjelpe å merke av for «slett private data hver gang Firefox lukkes?» eller lignende ordtekst? Jeg har dette valget avkrysset slik at all personlig informasjon blir slettet automatisk når jeg lukker nettleseren (FIrefox). Bruker Sparebank 1, men er vel litt hipp som happ her... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Nei, da jeg IKKE ønsker å slette brukerinfoen for hver gang jeg jeg avslutter firefox (jeg ønsker ikke å laste ned informasjonen for hver gang jeg starter opp firefox) jeg ønsker å kunne bytte bruker når jeg kommer inn i firefox, så det vil ikke hjelpe meg... dessverre Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Er det ikke bare å lage en ny bruker som hun kan bruke. Hvis du har oppgradert til 7.10 kan du jo bruke "fast user switcher applet" eller hva det nå var den het. Hvis ikke går det fint å ha flere profiler i firefox å. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Jeg har ikke det problemet. Jeg har lagt inn sertifikatet til to personer og kan velge hvilket jeg skal benytte når jeg logger på. Benytter siste versjon av Firefox, og ArchLinux. Prøv å endre navn på .mozilla/firefox slik at du starter opp med en helt ny konfigurasjon. Da kan du teste om det fungerer å laste ned begge sertifikatene. Ørjan... Endret 31. oktober 2007 av Orjanp Lenke til kommentar
elpinoino Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Skandiabanken har jo en liten FAQ på siden sin. Kan dette være løsningen? Er klar over at det står windows, men gjelder jo muligens for linux også. Spørsmål: Kan flere brukere logge seg inn i nettbanken fra samme maskin med Mozilla Firefox for Windows? Svar: Ja. I Mozilla Firefox kan det imidlertid i noen tilfeller hende at man ikke får opp boksen for Klient Autentisering. Da har man antakelig valgt at ett bestemt sertifikat skal brukes hele tiden. Dette endrer man på følgende måte: - Åpne nettleseren - Velg "Tools" (Verktøy) - Velg "Options" (Instillinger) - Velg "Advanced" (Avansert) - Velg "Encryption" (Krytering) - Marker for "Ask every time" (Spør meg hver gang) i den rammen som heter "Certificates" (Sertifikater) Trykk OK Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Takker for svar Kristian, det ser virkelig ut som om det er løsningen på problemet mitt... Ps: Å lage flere brukere el. er ikke en løsning på problemet, det er en forflytting av det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå