Gå til innhold

Prøv Yahoo Messenger 9

Anbefalte innlegg

For å svare best på det må jeg forklare hva BitlBee. Det er en multiprotocol -> IRC gateway. Jeg har på en server som kjører Linux satt opp med en BitlBee server og jeg kan så bruke en hvilken som helst IRC-klient og koble meg opp mot den serveren. ( Av klienter kan det nevnes mIRC, BitchX, Irssi, Opera M2 og Chatzilla og en stor rekke andre, her listes det f.eks over førti stykk )

Når jeg så er koblet til min egen BitlBee server logger jeg inn med et brukernavn og passord som jeg skriver i en kontrollkanal som gjør at alle mine lagrede kontoer blir tilkoblet og jeg vil få de alle sammen tilgjengelig i IRC-klienten hvor absolutt størsteparten av min chatting foregår.

For å legge til en konto skriver du noe som dette i kontrollkanalen:

account add msn [email protected] yourpassword

Store fordeler med dette er f.eks at jeg kan sette opp en sikker SSH-tunell til min server og rette all trafikk gjennom den, jeg kan ha Muh eller en annen bouncer forran slik at jeg alltid er online og kan hente ned "tapte" meldinger, via cgiirc kan du chatte i en hvilken som helst browser (ikke at jeg trenger det nå, men når jeg gikk på videregående hadde det vært greit), kan kjøre en klient i en tekstterminal, kan koble meg opp fra flere plasser på en gang (via Muh) og jeg kan som sagt bruke mIRC som chatklient.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...