AndyG Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Heisann. Har per idag 2x1024 Corsair Twin2x 6400C4D kjørende på et Asus P5N32-e sli. Dette fungerer fint. Lurte derimot på å oppgradere til 4gb nå som minne er så billig. dessverre ser jeg at disse brikkene ikke produseres lenger og er erstattet av 6400C4DHX. Kan jeg sette inne 2 av disse nye og forvente at ting fungerer bra? Takk for svar :-) Edit: Et lite spm til. Må jeg forvente tregere hastighet på minnet om jeg kjører 4 brikker (4gb) istedetfor 2 brikker (2gb) ? Endret 31. oktober 2007 av AndyG Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hvis du har minnebrikker som kjører på forskjellig hastighet så vil, som en grunnregel, alle brikkene kjøre på den laveste hastigheten. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Begge brikkene er 800MHz DDR2 og kjører på 2.1V. Begge er også CAS4 og har samme timings (4-4-4-12). Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 da er det ingen grunn i teorien for det ikke skal fungere. Man må ikke ha identiske brikker, det bare minimerer sjansen for evt. buggy inkompatabilitet. Med all sansynlighet går det helt fint. Jeg har brukt ulike brikker med samme specs sammen ange ganger utne problemer. Nyeste bios på hvoedkortet ditt kan dog være å annbefale for å minimere sjansen for problemer. -Stigma Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Ok, gode nyheter. Takk :-) Et lite tilleggsspm: noen som vet hva som egentlig er forskjellen på brikkene jeg nevner i førstepost? Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Ok, gode nyheter. Takk :-) Et lite tilleggsspm: noen som vet hva som egentlig er forskjellen på brikkene jeg nevner i førstepost? Det kan godt være at hovedforskjellen ligger i de glorete kjøleribbene. Dette tipper jeg går bra. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Fikk svar på corsair forumet nå også, og de sier at jeg antakelig må gå ned til 677 MHz for å kjøre med 4 brikker. Noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Fikk svar på corsair forumet nå også, og de sier at jeg antakelig må gå ned til 677 MHz for å kjøre med 4 brikker. Noen som har erfaring med dette? Vet ikke om dette har med brikkene å gjøre eller med at du skal kjøre 4 brikker, men jeg har 4 brikker selv og kjører alle på 800MHz. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Fikk svar på corsair forumet nå også, og de sier at jeg antakelig må gå ned til 677 MHz for å kjøre med 4 brikker. Noen som har erfaring med dette? Det er første gang jeg har hørt. Men jeg ville anta at det isåfall ville være en svakhet med minnekontrolleren. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Linker til tråden jeg fikk svar på i Corsair sitt forum. Også den "beryktede" RamGuy sider jeg blir nødt til å kjøre minnet på 677Mhz om jeg bruker 4 brikker. http://www.asktheramguy.com/v3/showthread.php?t=64091 Uææ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå