fismall Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei. Jeg har en orginal tåkelysbryter jeg har tenkt å koble til mine påmonterte tåkelys. men vet ikke hvilkene kabler som skal hvor. I bryteren jeg har i dag så er det 1. Pluss strøm 2. Jord 3. minus og på den bryteren jeg skal koble opp på er det 1. 2. 4. 5. 6. Hvem skal kobles hvor? Har lagt med bilder Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Grunnen til at du har flere poler er nok fordi den nye bryteren har et rele. Det vil si at du har noe som vcc, gnd, on, off, -. Altså du har spenning fra batteriet (eller tenningen) jord til batteriet Spenning når bryteren er i "på"-stillingen Spenning når bryteren er i "av"-stillingen jord på lysutstyret Jeg ville gjort følgende: Sett 12V på pol 1 (VIKTIG at det er en sikring på denne kabelen!) Sett jord på pol 2 Sett jord på en prøvelampe på pol 6 Skru bryteren i "PÅ"-stilling og se hvilken av pol 4 og 5 gir lys i prøvelampen Skru bryteren i "AV"-stilling og se hvilken av pol 4 og 5 gir lys i prøvelampen Hvis ingen av de to ga lys så setter du jord på prøvelampen på pol 5 og sjekker pol 4 i både "på"- og "av"-stilling Hvis dette heller ikke virker så flytter du - fra batteriet til pol 4 og sjekker 6-2 og 5-2 som over. Det er greit å ha nok sikringer for det kan være at du blåser et par. Da skulle du egentlig ha det du trenger for å koble dette. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Mener det skal stå på siden av bryteren ellerno. Har ettermontert et par sånne brytere og kan ikke huske at det var noe pes og finne ut av. Det er lys i bryteren Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Ligger det ikke ledninger klart på en så ny bil da? Gjorde det på min 93 Astra Lenke til kommentar
fismall Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Ligger det ikke ledninger klart på en så ny bil da?Gjorde det på min 93 Astra Jeg har vel egentlig ikke sjekket det. er mulig det. Jeg skal uansett sjekke dette nærmere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå