-Shark- Skrevet 4. november 2007 Rapporter Del Skrevet 4. november 2007 Har en Philips barbermaskin til 500,- fra Elkjøp. Denne har tre slike roterende blader. Har vært i butikkene å sett etter nye blader- men har ikke sett noe. Er det ikke mulig å få kjøpe nye blader? de skal ha det der de selger denslags. hvis ikke skal de kunne skaffe. Sjekk hos Jernia, Elkjøp, Expert og lignende. Skal titte litt nøyere. Takk for svar. De som selger maskinene har eller kan skaffe tilbehøret. Du må ha 3 nye og de koster 150-180 kr. stykket. De nye knivene varer i ca. 2 år. Så og si samme sum som ny maskin. Er de såå dyre? Da kjøper jeg heller en ny maskin da. Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 4. november 2007 Rapporter Del Skrevet 4. november 2007 For vanlig barbering av skjegg/bart, så er jo høvel med vibrering tingen da :> funker fjell! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. november 2007 Rapporter Del Skrevet 4. november 2007 Har en Philips barbermaskin til 500,- fra Elkjøp. Denne har tre slike roterende blader. Har vært i butikkene å sett etter nye blader- men har ikke sett noe. Er det ikke mulig å få kjøpe nye blader?- isåfall er jo det elendig. De blir jo slitne etterhvert. Og de kan jo ikke forvente å kjøpe ny barbermaskin hver gang bladene er slitne. Bladene blir ikke "slitne". Bladene tilpasser seg skålen de ligger i og blir fatisk skarpere over tid (forutsatt rengjøring av maskinen). Men flytter du bladene over i annene skål når du rengjør har du et problem. Mine balder holder 10 års tid uten å bli dårlige. Nå har jeg hud som passer Pillips og ikke Braun (har forsøkt). Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 4. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2007 Jeg hadde Philips med tre skjærehoder tidligere, men likte det ikke helt. Liker bedre Braun sitt. Robbie: Cruzer har "tredagers-funksjon. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 5. november 2007 Rapporter Del Skrevet 5. november 2007 Har en Philips barbermaskin til 500,- fra Elkjøp. Denne har tre slike roterende blader. Har vært i butikkene å sett etter nye blader- men har ikke sett noe. Er det ikke mulig å få kjøpe nye blader?- isåfall er jo det elendig. De blir jo slitne etterhvert. Og de kan jo ikke forvente å kjøpe ny barbermaskin hver gang bladene er slitne. Bladene blir ikke "slitne". Bladene tilpasser seg skålen de ligger i og blir fatisk skarpere over tid (forutsatt rengjøring av maskinen). Men flytter du bladene over i annene skål når du rengjør har du et problem. Mine balder holder 10 års tid uten å bli dårlige. Nå har jeg hud som passer Pillips og ikke Braun (har forsøkt). mulig jeg har byttet om under rengjøring da. Får håpe det går bra da. For høvel gidder jeg ikke bruke- det tar lang tid, har man en kvise eller 2 blir disse ganske avkappet, så høvel brukes kun til nød. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 12. november 2007 Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 Robbie: Cruzer har "tredagers-funksjon. Takk! Bestilte en Cruzer 4 nå fra mpx.no -- håper jeg blir fornøyd. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 12. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 Robbie: Cruzer har "tredagers-funksjon. Takk! Bestilte en Cruzer 4 nå fra mpx.no -- håper jeg blir fornøyd. Jeg er i hvert fall meget fornøyd. Jeg kjøpte 3-ern, men hadde kjøpte Cruzer 4 hvis vi hadde hatt den på jobben, for den kan du bruke til våtbarbering i dusjen. Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 For vanlig barbering av skjegg/bart, så er jo høvel med vibrering tingen da :> funker fjell! Er så uenig det bare går ann! En vibrator med barberblader funker ikke til noe. Spm barberhøvel er den ikke til noe nytte. og ikke funker den som vibrator før jenta da den har knivblader på seg :!: Men når du nevnte høvel så gå før en høvel med 1 blad. da får du fin barbering. Har selv inntrykk av at barbermaskinger ikke fungerer godt nok. Tar en evighet og resultate blir ikke noe bra. Dyrt i innkjøp med tanle på man vet ikke om akurat den maskinen fungerer før deg. Men ska man ha barbermaskin så er det jo mange gode tips i denne tråden da Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Barbermaskin er definitivt best! Lenke til kommentar
Vralteladden Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Veldig uenig Er vel smakssak, men på meg funker barbermaskin dårlig! Er enig med tja_ ovenfor, tradisjonell høvel er best (syns jeg i alle fall)! Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 13. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Synes høvel er meget udigg, klør i ansiktet etterpå og det føles helt feil. Maskin, derimot, det er saker det. Slike "dildohøvler" er også ganske kjipe. Det eneste som er litt morsomt med dem er å legge dem på baderomsbenken, slå dem på, og se at de brummer seg bortover. Lenke til kommentar
Vralteladden Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Kanskje noe feil med teknikken Syns også det var kjipt å bruke høvel før, men etter at jeg fikk en tradisjonell enbladshøvel og lærte meg teknikkene ble det faktisk mye bedre. Sjekk f.eks disse videoene. Er jo bare tull å betale massevis for 5-bladshøvler, når ett blad funker bedre/like bra. Men som sagt, smak og behag Endret 14. november 2007 av Vralteladden Lenke til kommentar
ostebonden Skrevet 21. november 2007 Rapporter Del Skrevet 21. november 2007 Robbie: Cruzer har "tredagers-funksjon. Takk! Bestilte en Cruzer 4 nå fra mpx.no -- håper jeg blir fornøyd. Grattis med ny maskin Har du fått testet den enda? Hva synes du om den i så fall? Fornøyd med tredagersfunksjonen?Vurderer sterkt å kjøpe meg en selv Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 Har nå brukt Cruzer 4 i noen dager og er vel ganske fornøyd med tredagersfunksjonen. Har faktisk kun brukt den funksjonen. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2007 Leste noen tester på nettet her om dagen, og der var konklusjonen at de fleste maskiner var ca like gode så lenge det var modellene som kostet over 1000-lappen. Forskjellen lå i brukervennlighet og fancyness. Så hvis man er misfornøyd med barbermaskinene kan det kanskje ha noe med at dere har billig-versjonene? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. desember 2007 Kommer også an på om du liker Philshave- eller Braun-hode. Hadde Philshave før, men synes de tre hodene ble meget klumpete, liker bedre patenten til Braun. (: Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 12. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2007 Leste noen tester på nettet her om dagen, og der var konklusjonen at de fleste maskiner var ca like gode så lenge det var modellene som kostet over 1000-lappen. Forskjellen lå i brukervennlighet og fancyness. Så hvis man er misfornøyd med barbermaskinene kan det kanskje ha noe med at dere har billig-versjonene? Link? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg finner den ikke igjen. Sorry. Men det er bare noen få dager siden jeg leste den.. Den var ikke fra 2007 da. Tror den var fra 2006. Lenke til kommentar
ostebonden Skrevet 12. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2007 Har kjøpt meg en Braun Cruzer 4 jeg også. Hatt den noen dager nå. Har kun brukt den én gang. Liker vanligvis best tredagerslooken jeg også, men tenkte jeg skulle sjekke hvordan den var på glattbarbering. Ble overrasket over hvor mye den kuttet. Når jeg barberer meg med høvel, barberer jeg meg alltid MED hårene for å unngå utslett/irritasjon. Denne tok bedre enn høvelen retning med hårene, og på enkelte områder like bra som høvelen mot hårene. Det er vanskeligere å få den til å ta like bra på alle områder. Hadde enkelte hårstrå stående igjen her og der, selv om jeg gikk over flere ganger. Dessverre skjedde det som også alltid skjer når jeg bruker høvel, og spesielt dersom jeg barberer mot retningen - huden ble veldig irritert dagen etterpå når skjegget har fått litt tid å vokse på. Dette er grunnen til at jeg ville vekk fra høvelen i utgangspunktet. Mulig jeg kan unngå det ved bruk av en riktigere teknikk, men det vil tiden vise. Tenkte å la huden bli bra igjen før neste forsøk, og har derfor ikke fått brukt den mer enn den ene gangen. Er alt i alt fornøyd så langt, men kommer nok med tiden til å benytte meg mest av trimmingen tenker jeg. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 28. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2008 Vurdere å kjøpe meg en barbermaskin nå. Har en følelse av at det ikke kommer til å bli bra nok for meg, men jeg får prøve det. Det jeg lurer på, er om noen vet hva som vil gi best resultat av denne og denne Den siste virker jo kanskje som det beste alternativet, i og med at man kan bruke den i dusjen, men flere kammerater av meg har den første og de sier de er fornøyde med den (nå har ikke de så veldig mye skjeggvekst da ). Håper noen kanskje har erfaring med noen av de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå