Beef_Supreme Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hei har drevet litt med clocking av mitt intel E6700 og har når kommet til stabil 3.5mhz med idletemp på 30, ca 56 i full load. Volten ligger på 1.5 har sotte rammen på 1:1. Men problemer viser seg når eg skal over til 3.6mzh som gir enkelt og greit helt svart skjerm der eg må resette clocken for å kunne starte opp igjen, har ganske lyst til å gå litt lengre opp ettersom eg vet at med denne kjøleren eg har og dette systemet fint skal klare mer. Men noe stopper meg og eg vet ikkje ka det er, har prøvd å volte an litt mer opp men tørr ikkje volte an helt sykt mye mer opp. Hovedkortet eg har er dette som eg føler eg relativt låst (kan ikkje skifte multiplier feks). Håper eg får noen fine innspill til ka eg kan gjøre for å nå den ekstra 100 eller 200mhz, tror eg tar kvelden etter det Uansett tusen takk for alle inspill som eventuelt kommer =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei har drevet litt med clocking av mitt intel E6700 og har når kommet til stabil 3.5mhz med idletemp på 30, ca 56 i full load. Volten ligger på 1.5 har sotte rammen på 1:1. Men problemer viser seg når eg skal over til 3.6mzh som gir enkelt og greit helt svart skjerm der eg må resette clocken for å kunne starte opp igjen, har ganske lyst til å gå litt lengre opp ettersom eg vet at med denne kjøleren eg har og dette systemet fint skal klare mer. Men noe stopper meg og eg vet ikkje ka det er, har prøvd å volte an litt mer opp men tørr ikkje volte an helt sykt mye mer opp.Hovedkortet eg har er dette som eg føler eg relativt låst (kan ikkje skifte multiplier feks). Håper eg får noen fine innspill til ka eg kan gjøre for å nå den ekstra 100 eller 200mhz, tror eg tar kvelden etter det Uansett tusen takk for alle inspill som eventuelt kommer =) Hva er det du endrer på i bios? Du skal endre på fsb. Du får uansett ikke økt multiplier på den prosessoren, du kan kun senke den. Det er fordi e6700 har låst multi. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei har drevet litt med clocking av mitt intel E6700 og har når kommet til stabil 3.5mhz med idletemp på 30, ca 56 i full load. Volten ligger på 1.5 har sotte rammen på 1:1. Men problemer viser seg når eg skal over til 3.6mzh som gir enkelt og greit helt svart skjerm der eg må resette clocken for å kunne starte opp igjen, har ganske lyst til å gå litt lengre opp ettersom eg vet at med denne kjøleren eg har og dette systemet fint skal klare mer. Men noe stopper meg og eg vet ikkje ka det er, har prøvd å volte an litt mer opp men tørr ikkje volte an helt sykt mye mer opp.Hovedkortet eg har er dette som eg føler eg relativt låst (kan ikkje skifte multiplier feks). Håper eg får noen fine innspill til ka eg kan gjøre for å nå den ekstra 100 eller 200mhz, tror eg tar kvelden etter det Uansett tusen takk for alle inspill som eventuelt kommer =) Hva er det du endrer på i bios? Du skal endre på fsb. Du får uansett ikke økt multiplier på den prosessoren, du kan kun senke den. Det er fordi e6700 har låst multi. Lurer litt på kvifor du quoter heile første innlegget når du poster som poster nr 2. foreslår nå at alle mann som svarer her quoter innlegget over! Og ja, eg quoter ditt innlegg fordi du quota hans... så ser du snart kor unødvendigt det er. Kva hk har du? Kva ram? Kva du endrer på? Lenke til kommentar
Beef_Supreme Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Posta kass hovedkort eg hadde men kan poste igjen for å gjøre det litt mer tydelig (var i skriften på post #1) http://www.ps.no/ps.asp?it=129394&mlevel= Rammen eg har er http://www.ps.no/ps.asp?it=129240&mlevel= Og det eg endrer på er fsb & volt (har rammen på konstant 1:1). Ellers er det ikkje noe spessielt eg forrandrer på. Har fått noen biostips av en som har samme kortet mitt og har derfor forrandrer som han har rådslått i denne tråden. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry9816978 Men om dere har noen fine ideer om kordan eg kan komme opp noen ekstra mhz tar eg imot råd med et smil =) Lenke til kommentar
Ash Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Vil bare påpeke at det ikke er alle C2D prosessorer som gjør 4Ghz på luftkjøling. Det er godt mulig at din prosessor ikke er kapabel for mer enn 3,5Ghz stabilt. Noe som allerede er en respektabel overklokking i mine øyne. Lenke til kommentar
Beef_Supreme Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Hehe sant det, eg er for å si det sånn overfornøyd med resultatene. Men om det hadde vært mulig så vil eg gjerne skvise litt til ut av cpu'en, dette er fordi tempen holder seg i alle fall på en fin kurve, ca 35 idle og max 59 på full load (med bruk av orthos) og systemet er fullt ut stabilt. Uansett var denne tråden et spørsmål om det var mulig å skvise litt til ut av maskinen og kordan ved bruk av luftkjøling. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg ville ha sagt meg fornøyd med 3.5Ghz, det er en fin hastighet, og du har også veldig fine temperaturer. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Regner med det er 3.5Ghz og ikke mhz du har klokket. En c2d 6700 har vel 10 i mp x 266 fsb. Så om du nå kjører på 3.5 så kjører du bare fsb på 350mhz frontsidebuss og minne. Dvs. 700mhz minne, og 1400mhz frontsidebuss, prøv å sett ned multiplier til feks 8 eller 9 og øk fsb til 400 1:1, da kjører i alle fall minnet på 800mhz ddr. Nå vet ikke jeg noe om hvilken instillinger msi har på sine hk, men på mitt asus p5w dh dlx som også har 975 chipsett så er det mange voltinstillinger på chipsett. Prøvd å øke disse for å se om det er chipsettet som stopper deg. 1.5v er faktisk på grensen for hva jeg ville ha kjørt med 24/7 på luft. 1.45 er ofte det de fleste setter som øvre grense. Får fort elektromigrasjon om du kjører med for mye spenning over lang tid(skader cpu). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå