Gå til innhold

Nettbutikken MP3 Proffen.?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg vet er at de sponser TV2s "sonen" med et par tvilsomme MP3/MP4 spillere en gang i blandt, og bare det lover ikke godt.

I tillegg ser det ut til at mesteparten av deres spillere er billige kopier av forskjellige modeller av iPod.

Men om du lurer på om de er svindlere eller noe i den dur, så tviler jeg sterkt på at de er det ;)

Lenke til kommentar

om det er billige kopier gjør meg ingenting da jeg lett kjøper en ny om den skulle finne på og falle i grus.den så bare så grei ut at det ble en sånn må ha sak :p

Mer svindel greiene jeg er bekymret for, litt kjipt og batele for en vare og ikke få den.

Lenke til kommentar
noen som har erfaring med handel fra Mp3Proffen??

Har sett på en spiller fra de som virket helt grei nok til meg.da jeg ikke er så kresen på disse spillerne.

Her er foresten likn til spilleren vist noen skulle ha lyst og komme med innspill.

Har kjøpt produkter der og er fornøyd.

Sammw dag fikk jeg epost med sporingsnummer slik at jeg kunne sjekke Posten selv.

Spilleren(e) ( kjøpt 2ganger der) er som du selv påpeker billige og greie

Lenke til kommentar

Vanskelig å finne noe som helst informasjon som sier noe om finansene deres, men organisasjonnummeret som står som eier av mp3proffen.no peker på et enkeltmannsforetak som heter "Johnny Pedersen"

Under "kontakt oss" fanen på mp3proffen.com viser de til Benvic Import (som heller ikke har noe org.nummer)som har adressen Borgåsveien 62. Søker du på denne adressen på gule sider så ser du at Johnny Pedersen bor der. Altså rimelig sannsynlig at det er dette foretaket som driver mp3proffen her i Norge.

Til saken: Firmaet ser solid ut det, skulle ikke være noe problem å få tak i de i etterkant hvis det skulle oppstå tvister. Selv ville jeg aldri kjøpt derfra men det går mer på min holdning til billige kopier.

Lenke til kommentar

Riktig, poenget mitt var bare at man står så mye sikrere i tvister når man har et org.nummer å forholde seg til enn om man skal forholde seg til en privatperson.

Ved konkurs vil man i etterkant kunne hente pengene sine i fremtidige inntekter til den konkursslåtte personen. (riktignok etter noen runder i rettsapperatet og en del utgifter)

Lenke til kommentar
Riktig, poenget mitt var bare at man står så mye sikrere i tvister når man har et org.nummer å forholde seg til enn om man skal forholde seg til en privatperson.

Ved konkurs vil man i etterkant kunne hente pengene sine i fremtidige inntekter til den konkursslåtte personen. (riktignok etter noen runder i rettsapperatet og en del utgifter)

Benvic Import er reg hos Brønnøysund som "underbruk" (datterselskap ?) til Firma Johnny Pedersen.

Når det gjelder enkeltpersonforetak og juridisk ansvar vil dette kanskje være vel så sikkert som et AS. Enkeltpersonforetak kan vel "forfølges" så lenge personen lever ? Det samme gjelder for et AS men det kan jo "dø" fort *S* og da faller vel alle forpliktelser bort (konkurs)

Lenke til kommentar
I teorien ja, men det er betydelig mer arbeid og utgifter i forbindelse med å få en dom som gjør at du kan ta beslag i fremtidig inntekt til en privatperson enn å få en labb i honningkrukka(konkursboet) ved tvangsoppløsing av et selskap.

Dette er jeg ikke enig i. I begge tilfeller er det ikke snakk om en privatperson - i begge tilfeller er det snakk om en bedrift med tilhørende org nr.

Forskjellen er at for et AS er det begrenset ansvar og dette begrenser seg til selskapets aksjekapital dette gjelder ikke for enkeltperson foretak. Med enkeltpersonsforetak menes det selskap med 1 person som ansvarlig for selskapet og har forøvrig ingen ting med omsetning, antall ansatte etc.

AS - begrenset ansvar

Enkeltpersonforetak - full ut personlig ansvar.

Videre er dine kommentarer basert på ulike forutsetninger feil.

Tar du utgangspunkt i en konkurs hvor det ikke er midler i boet vil du aldri kunne få noen ting ut av et AS da dette er/blir oppløst. I beste fall vil du kunne få en dividende av verdien - etter at andre kreditorer har fått sitt.

For et enkeltpersonforetak hvor det er en person som står ansvarlig vil krav som rettes mot selskapet være personens krav og vil hefte ved personen selv etter en "personlig konkurs"

Arbeidene i forhold til jobb med "å få en dom" er forøvrig lik - forskjellen ligger som sagt i at AS har begrenset ansvar

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i konklusjonen din at i teorien så stiller du bedre når du har en sak mot et enkeltmannsforetak enn mot et aksjeselskap, pga det du sier med at i et AS så har du en kun en pott (konkursbo) som fordeles mellom fordringshaverne mens i et enkeltmannsforetak kan du gå på person.

En ting er å få en dom på at du har rett til tilbakebetaling av pengene dine, noe helt annet ser jeg for meg er å få tillatelse til å trekke penger fra lønn den ansvarlige personen skulle ha i fremtiden. Nå har jeg riktignok ingen erfaring med inndriving av penger hos privatpersoner men jeg har forstått det slik at det skal ganske mye til for å kunne trekke en person i lønn. Vet at det blir gjort når man ikke betaler barnebidrag, men det er en litt annen sak enn et forbrukerkjøp.

I teorien tror jeg vi er ganske enige, men i praksis så har vi forskjellig syn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...