Gå til innhold

Ny RAM kontra mine gamle

Footy

Anbefalte innlegg

I dag har jeg 2 gig ram.. (Se signatur)

og for tiden er minne rimelig billigt, så jeg tenkte, hvorfor ikke kjøpe mer ram når det først ikke koster så mye...

Jeg har så hørt at det er lurt å ha lik type ram når man først skal ha mer. Så jeg søker på min type ram på Prusguiden og finner det billigste eksakt samma type RAm ligger på 1650,- (2x1024)... (til dere som finner det til under 1000 lappen så er det C4DHX og ikke C4D som jeg har)..

Hva har det seg at min RAM fortsatt er så dyr?

Om dette er helt idiotiske priser, finnes det da bedre Ram som er såpass mye billigere at det lønner seg å kjøpe 4 gig ram av et annet merke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med lik "type"? Er det produsent og modell eller hastighet du tenker på da?

Det er vanligvis greit å blande alle disse. Hovedkortet velger da å kjøre alle brikkene som den tregeste brikken i systemet. Når du kjøper RAM bør du google og sjekke at ingen har problemer med den kombinasjonen av RAM og HK. Får du ingen treff er det sannsynligvis ikke ett problem :p

En annen ting. Mere vanlig RAM (treg) er alltid bedre enn rask RAM. Forskjellen mellom treg og rask RAM er ekstra liten med en C2D cpu som du har. Pga C2D'ens store 4MB cache. Rask RAM og Dual Channel konfig. var viktigere i ett P4-system.

Endret av JAPCU
Lenke til kommentar

Haha. Fant svaret i siggen din. Det eneste som skiller DHX og D er:

Dual-path Heat Xchange

En bedre kjøleløsning. Jeg leste ikke posten din skikkelig forrige gang. Med mindre du overklokker og RAM brikkene er veldig varme merker ikke PC-en din forskjell på de to. Kjøp de til 700kr om du trenger mer RAM. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...