skierpk Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Heisann! Kjører en maskin på windows xp som server. Skal ha mulighet for å koble meg opp på denne med en annen xp maskin med den innebygde "koble til eksternt skrivebord". Problemet jeg støter på er at funksjonen koble til eksternt skrivebord krever en bruker med passord på serveren. Ønsker ikke å ha bruker med passord, da jeg mister muligheten for å boote maskinen uten at tastatur/skjerm er koblet til serveren. Noen der ute som har løsning på hvordan dette fikses i windows XP? Hilsen PK Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hvorfor er det et problem å boote uten skjerm/tastatur når du har en bruker med passord? Lenke til kommentar
skierpk Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Hvorfor er det et problem å boote uten skjerm/tastatur når du har en bruker med passord? Windows spør om bruker og passord i oppstarten. Er det noen mulighet for å ungå dette, slik at maskinen kommer rett inn på brukerkontoen? PK Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Vist du tenker deg litt om så forstår du sikkert at dette funker veldig bra. Barre opprett bruker og passord du, så kan du jo prøve å se hva som skjer Funker vertfall på alle mine maskiner Endret 30. oktober 2007 av sgaah Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jepp! Start->kjør: control userpasswords2 Ta vekk haken for "Brukere må angi et brukernavn og passord for å bruke denne maskinen" Så trykk OK, og da skriver du inn brukernavn og passord den skal logge seg inn med automatisk Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Du kan se om denne siden løser problemet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå