Nautique Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Hei, skal gå til innkjøp av nytt kabinett snart. Hadde håpet på noen anbefalninger fra dere Kriterier: - Maks pris Kr 1000,- inkl frakt - God plass. - Lett og gjemme kabler (Casemodde inni). - Ikke plastikk front! - Minst tre 120mm vifte plasser. - Design. Har kommet opp med noen forslag: Antec Nine Hundred Lian Li PC7 v2 Cooler Master CM 690 Cooler Master Centurion 534 Håper på noen bra svar : D Endret 30. oktober 2007 av Nautique Lenke til kommentar
V_B Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 kabinett med plexi-glass er i mine øyne ganske kult, vist du gidder å ta deg tid til å se bra ut inni. Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Ville uten tvil valgt Lian Li. Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Synes det er kult med plexi jeg også, men vil heller ha kombinasjonen svart og grønn, istedenfor blå. Begynner å bli litt standar : / Hvis man skal ha plexi bør man ha det ryddig inni. Lian Li har jo et kult kabinett med plexi Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Lian Li er en skranglekasse i en kategori for seg selv. Har Antec Nine-hundred selv og er svært fornøyd. Helt ekstremt god luftkjøling uten at det bråker noe særlig mye, og attpåtil ser det veldig kult ut! Følger med 3x120mm vifter og 1 200mm vifte, i tillegg til at det er plass til 2x120mm til Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Ville uten tvil valgt Lian Li. Det sa meg ikke så mye, forklar heller hvorfor jeg burde velge Lian Li. Derfor jeg lagde denne tråden Antec Nine Hundred høres kjempe bra ut Montolio, hvordan er det med kabler og sånn der? Lett og få gjemt dem unna eller? Endret 30. oktober 2007 av Nautique Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 hvorfor ikke pc7scand V3? den har flere fordeler over V2. mulighet for å snu psu oppned, vibrasjonsdempa disker, vifte i sidedør. (mulig noe av dette er på V2, men ikke alle sammen) men antecen eller kanskje CM690 er nok bedre valg, det er litt bedre plass i de kassene og bedre kjøling. lian li skrangler hører jeg folk si. har montert mange lian li kasser og ikke opplevd dette, utenom på kassa til naboen, som han ha montert. et par små inngrep skulle uansett fjerne vibrasjoner. O-ringer på viftene, gummiforinger på strategiske steder osv. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg ville lagt til et par hundre kroner ekstra og kjøpt Antec Performance One P182. Jeg har det selv, og jeg har aldri vært mer fornøyd med et dataprodukt. Du kan stille inn hastigheten på de tre medfølgende viftene, og på laveste hastighet begynner du nesten å lure på om du har skrudd på maskinen din. I tillegg er det god plass, og du kan legge kablene på baksiden av hovedkortrammen, noe som gjør det ryddig og oversiktlig inni. Det anbefales virkelig . Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Takker for svar Fant ikke linken til v3 serru : )) Lettvint og ta med seg Lian Li på lan da, siden de veier så lite. Har egentlig tenkt litt på P182 også, litt dyrere, men veldig mye mer kabinett for penga, right? Endret 30. oktober 2007 av Nautique Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Har egentlig tenkt litt på P182 også, litt dyrere, men veldig mye mer kabinett for penga, right? Jepp. Det koster litt, og jeg betalte 1300 kroner inkludert frakt fra Netshop, men det var det verdt. Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har kjøpt Antec Nine Hundred, men venter fortsatt på minnebrikker så har ikke fått starta den enda. Ser drit bra ut etter min mening, men jeg syntes det ikke var så lett å gjemme vekk kabler. F.eks så måtte jeg strekke strømmen til cpuen nesten rett over hk pga bunnmontert psu. Også er on/reset/hdd act kablene litt vel korte. Ellers er det et knall kabinett syntes jeg. Viftene har tre hastigheter, men hvis du kjører de tre 120 mm på høyeste så hører du det godt. 200 mm er veeeldig stille av seg etter min mening. Hvis du syntes det er viktig at du får gjemt vekk kablene skikkelig bort så bør du kanskje velge et annet kabinett. God plass for å gjemme vekk ekstra kabler til psu nederst hvis du ikke har mange harddisker, men modulære kabler er selfølgelig en fordel. Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Modulære kabler hjelper ja Men, så har det seg slik at jeg hat en Corsair VX450W, som ikke er modulær Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 @Montolio Har selv montert flere Lian Li uten å ha opplevd at disse var en skranglekasse,kjører Lian Li selv og meget fornøyd med kvaliteten på disse. @Nautique Som Spirre sier så er fordelene mange, gummi oppheng på diskene, vifte løsningen som passer perfekt til kjøling av skjermkort,mulighet for å snu rack'e for å få tverr stillte disker,kabinettet kommer med mist vifter og selfølgelig selve kvaliteten. Gabriel Lenke til kommentar
Risern Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Takker for svar Fant ikke linken til v3 serru : )) Lettvint og ta med seg Lian Li på lan da, siden de veier så lite. Har egentlig tenkt litt på P182 også, litt dyrere, men veldig mye mer kabinett for penga, right? Det har jeg erfart med mitt lianli! Veldig lettvint å dra med seg på lan ; ) Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Tviler ikke på at Lian Li er bra! Det er kabinettenes konge. Men nå har jeg et budsjett, vet ikke helt om Lian Li er de som er best på budsjett. (Mest for penga) Tenkte på Cooler Master Cm 690 som det beste alternativet, da det virker som det oppfylder alle kravene mine og er ganske billig. Men sikler på P182 også Endret 30. oktober 2007 av Nautique Lenke til kommentar
dePt Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 gå for antec du og så sarer du penga du hadde tenkt å bruke på modding til HW, evt ei fin viftestyring og kanskje et lcd display? P182 er jo et nydlig kabinett som klarer seg fint uten noen småharry lys Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Personlig hadde jeg ingen problemer med å rydde vekk kabler etc. Det er ferdig installerte kabelklemmer i kabinettet, og å få det til å se ryddig ut er det ingen problemer med. Eneste jeg kan utsette på det området er at det er litt kluss om du har en litt lang PSU og har harddiskene på nederste bracket, da det kan bli litt fult med kabler der, men ellers fungerer alt kjempeflott Har selv hatt Lian-li og kan si at de lager bra kabinetter, men jeg foretrekker Antec pga suveren kjøleevne og mye mindre bråk. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) hvorfor ikke pc7scand V3? den har flere fordeler over V2. mulighet for å snu psu oppned, vibrasjonsdempa disker, vifte i sidedør. (mulig noe av dette er på V2, men ikke alle sammen) Den største ulempen ved lianlipc7scandv3, er at pcislotene ikke liner helt opp med enkelte hovedkort sine (ca 1mm unøyaktige, for liten margin til at hullene ikke skulle være de riktige, testet med to kabinett av samme modell), samt at det skrangler noe sinnsykt. Godt med plass dog og fine medfølgende vifter. Bunnmontert psu for the loss forresten, kan ingen produsenter lage et gjennomført kabinett med god lufting og solid/støysvak utførelse, fullstendig blottet for "geniale" løsninger? Endret 31. oktober 2007 av Lilac1 Lenke til kommentar
kvase Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Antec Sonata Designer 500 her følger det med en god ps 500w som er av god kvalitet https://prisguiden.no/product.php?p...amp;view=images eventuelt Antec SOLO som er et enkelt å billig kabinet klasisk https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Anbefaler Cooler Master CM 690. Pros: - Kan gjemme kabler bak hk/det brettet hk står på - Vibrasjonsdempede harddiskrammer - Enkel kabelorganisering med "kabelklemmer" som medfølger. - Bunnmontert PSU som trekker luft utenfra. - Mange vifteplasser (4 stk 120/140mm plasser, 3 stk 120mm plasser og 1 80x80x15mm vifte bak CPU). 3 vifter medfølger. - God plass Endret 31. oktober 2007 av Eksentron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå