Gjest brukerikkeminbrukerpgaspm Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 jeg er 17 år gammel gutt som er ca177 cm høy og veier ca 77 kilo. jeg ønsker å bli kvitt en god del av fette som har lagt seg på lår rompe og mage. jeg var rimelig aktiv når det gjalt trening før: Teakwon-do Fotball og litt friskhuset. men jeg sluttet på alt for ca 2 år siden. Nå ønsker jeg å få fjernet en del av fettet som har sammelt seg på kroppen de siste årene. jeg har egentlig alltid vært ganke kompakt. Jeg driker ikke så mye brus, hater fastfood, ikke så mye digg heller og spiser frukt hver dag. Noen som hvet va det mest effektive vil være? kan bare si at jeg lurer på om denne posten er feilposten.. takker for alle inspill. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Ville vel begynt så smått å løfte noen vekter før du legger deg? Det er en fin start... Gå trappen istedet for heisen. Gå, sykle til skole/ jobb.. Beveg deg generellt så blir det bedre. Men vanskelig er det... Lenke til kommentar
Gjest brukerikkeminbrukerpgaspm Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 blir litt vanskelig å gå til skolen siden det tar rundt 15 min med buss, men det med vekter kan være en god ide. burde jeg anskaffe meg manualler eller noe lignede? blir nokk også mere turgåing nå som hunden bare blir eldre og eldre (4mnd akkurat nå) Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Helsestudie er ganske morsom med venner da? Ellers er turgåing ganske bra i skogen ja Blir jo mer eller mindre intervall trening med bikkja ^^ Jeg sykler til jobb, man merker faktisk at det hjelper, særlig for de som mer eller mindre lever for cola og fastfood ^^ Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg vil anbefale noen av Beachbody sine produkter. Vertsbroren min i USA gikk igjennom Power 90 og P90X, og han fikk utrolige resultater. Har selv P90X, og begynner snart på den selv. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Havregryn med rosiner og melk til frokost hver dag. Fyafen. Beste jeg noengang har begynt med. Har spist det omtrent hver dag til frokost i 2 år nå og hvis du trener ved siden av så skal du se ting kommer seg. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Havregryn er vel ikke bra hvis du skal gå ned i vekt, rett å slett fordi det inneholder så enormt mye karbohydrater. Lenke til kommentar
Kleif Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Vil nok hjelpe mye å begynne å trene på helsestudio. Vær målbevisst og tren regelmessig. Funker bra å trene 3 ganger i uka, f.eks mandag, onsdag og fredag. (viktig med hviledager for restitusjon) Kosthold spiller også en stor rolle. Spis hver tredje time, og sørg for å få i deg nok proteiner. (Ser ingen grunn til å droppe havregryn til frokost, det er veldig sunt. Sørg heller for å ikke ha på for mye syltetøy, rosiner, sukker el. som inneholder mye raske karbohydrater) Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 For å gå ned i vekt og samtidig trene muskler gjør du bare som jeg. Du vil går rimelig fort ned i vekt. Kutt alle karbohydrater (poteter, brød, ris, pasta og generelt alt annet som inneholder karbohydrater eller sukker). Bare spis så mye fett du vil. Evt. lag et par grovbrød til nistepakke. Kutt ut melk. Tren muskler og bruk gjerne litt tid på å forbrenne fett dersom du føler for det, men du vil gå ned i vekt uansett. Lenke til kommentar
Kleif Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 For å gå ned i vekt og samtidig trene muskler gjør du bare som jeg. Du vil går rimelig fort ned i vekt. Kutt alle karbohydrater (poteter, brød, ris, pasta og generelt alt annet som inneholder karbohydrater eller sukker). Bare spis så mye fett du vil. Evt. lag et par grovbrød til nistepakke. Kutt ut melk. Tren muskler og bruk gjerne litt tid på å forbrenne fett dersom du føler for det, men du vil gå ned i vekt uansett. Er det Atkins eller noe? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Eneste du må tenke på, er å bruke mer energi enn det du inntar. Det er veldig lett å si, men ikke bestandig så lett å gjøre. Først må du tenke på hvordan du spiser, hvor ofte, og hva. KUTT karb! Bytt brød med knekkebrød f.eks. Spis heller mere av kjøtt enn 4-5 poteter i middagen. Ikke overdriv med saus. Hvis du ikke orker å bytte brød helt, bytt heller til et sunnere brød. Se etter det omega3 brødet som er til salgs nå, det er veldig bra. Vær aktiv. Gjør noe! Hva som helst. Trene stryrke, spille fotball, løpe, gå, svømme. Gjør det du liker best! Lykke til! Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Er det Atkins eller noe? Jepp, lignende. Atkins baserer seg på samme greia om å kutte ut karbohydrater. Anbefaler Fedonbrødet fra Lindeberg. 18 karber pr. 100, noe som du garantert ikke finner i noen andre brød på hylla. Lenke til kommentar
Gjest brukerikkeminbrukerpgaspm Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Okei takker for alle svar. Skal teste ut knekkebrød istedenfor brød. Er det lurt å anskaffe manualer? har tenkt litt på det fra før av. men jeg vet ikke hvor effektive de er.. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Kommer an på hvordan du trener. Bruker du beachbody sine produkter som jeg linket til ovenfor så er det helt nødvendig. Eller så er vel det beste å begynne på treningsstudio. Lenke til kommentar
Gjest brukerikkeminbrukerpgaspm Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 hadde for det meste tenkt å bli kvitt litt fett og sammtidig bli litt sterkere. Lenke til kommentar
Kleif Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Du får trent best på et treningsstudio. Er begrenset hvor bra du får trent med kun manualer, men det er selvfølgelig bedre enn ingenting. Bare sørg for å få trent hele kroppen, ikke bare pumpe biceps. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Stikk på et studio hvis du har lyst. De hjelper deg med treningsoppsett i begynnelsen. Kan være greit å få et program, samt veiledning om hvordan du utfører øvelsene. Teknikk er viktig ... viktig .. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg anbefaler deg aa lese paa www.iform.no . Svaert mye bra om emnet der. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg anbefaler deg aa lese paa www.iform.no . Svaert mye bra om emnet der. Jeg vil heller anbefale www.treningsforum.no Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) I din alder ville jeg ha tenkt mere på fysisk aktivitet i stedet for så altfor mye fokus på kostholdsslanking, men spis generelt sundt og mere jevnlig - kanskje 5 måltider om dagen. Spis havregrøt med rosiner til frokost med beste samvitighet er nå min mening. Den såkalte jo-jo metoden; fort ned i vekt = fort opp igjen har altså vist seg lite effektiv, men kutt noe på "kaloritoppene". Det viktigste: Finn en form for fysisk aktivitet som du syns er morsom, men siden man bruker overkroppen lite i dagens samfunn ville jeg ta overkroppstrening med også. Men har veldig tro på å satse på det lystbetonte uten å bli altfor krampaktig på det mest "riktige". Hehe, når jeg leser innlegget ditt igjen så virker det som du skjønner nok. Ikke lag for mye teori og kompliserte greier ut av dette. Sett igang - ut i skogen, opp i trærne. Endret 1. november 2007 av geirm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå