nets Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Jeg tror jeg har svidd av min prosessor (E6400). Har prøvd den på 2 hovedkort uten å få liv i den. Men jeg har hørt at man kan ohme mellom noen pinner for å finne ut om det er noe liv i den? Så det store spørsmålet er jo hvor jeg skal måle da og hvilke verdier jeg skal forvente. Takk for alle svar Endret 30. oktober 2007 av nts Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hvis den ikke virket på to hovedkort som er kompatible med prosessoren din, så ville jeg nok ha tatt utgangspunkt i at den er ødelagt. Jeg har prøvd å lete litt rundt, men det ser ikke ut til at det er mulig å ohme eller å bruke diodetester på en cpu for å sjekke om den er i orden eller ikke. Men hvis du skulle finne på å gjøre det, så må du være obs på at når du ohmer så sender instrumentet ut en prøvespenning, og denne prøvespenningen kan skade cpu. Så hvis du har tenkt å prøve, så burde du være rimelig sikker på at det er de rette pinnene du måler. Men som sagt, det ser ikke ut som det ligger noen guider på nettet om å ohme en E6400. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 korleis klarte du å svi prosessoren? Lenke til kommentar
nets Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 For mye volt tror jeg, og dårlig PSU / HK som ikke klarte å levere stabil strøm. Lenke til kommentar
nets Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Kjørte 1.535vcore (med vann). Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Går det an å drepe CP med "berre" 1,53V? Eg kjørte D 930(65nm) på 1,6V over ei lengre periode... Lenke til kommentar
nets Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Som sagt, jeg tror at enten hovedkortet eller PSU ga ustabile strømverdier til den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå