Crazy Attitude Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Hei. Har klokket mitt Gainward 8800 Golden sample fra 550 til 665 på core og fra 1760 til 2045 på memory. Men får bare 9800 i 3dmark06. Har lest litt rundt på forumet og der ser jeg at noen med dårligere hardware scorer opptil 10600. Noen som har en forklaring ? Får jeg høyere score hvis jeg skrur ned memory`en litt og stiller opp core`en ? Tempraturen ligger på 53 grader. Så burde engentlig kunne klokket mye høyere. Har prøvd, men da klikker den når jeg kjører 3dmark. CPU : AMD 6000 + 3.0 ghz. Hovedkort: Asus M2N-E 570 Ultra. Takk på forhånd =) Endret 30. oktober 2007 av Bulland Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Virket kanskje litt lavt ja. Men kan hende at CPU'en din holder deg tilbake. Lenke til kommentar
Crazy Attitude Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Virket kanskje litt lavt ja. Men kan hende at CPU'en din holder deg tilbake. Ja okey. Har hørt at det ikke hjelper så mye å klokke cpu i 3dmark ? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Det hjelper en god del. Jeg fikk 2000ekstra ved å klokke fra 2.4 til 3.0Ghz. Lenke til kommentar
Crazy Attitude Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Ok. Det var ikke verst. Men cpu`en min er ikke klokke vennelig. Får blue screen allerede ved 3.2 ghz.;( Endret 30. oktober 2007 av Bulland Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Det hjelper en god del. Jeg fikk 2000ekstra ved å klokke fra 2.4 til 3.0Ghz. Ja, nå har du en quad-core også da. Da hjelper det en del mer. Men det vil alltid hjelpe å klokke CPU, men hvor mye avhenger jo av hvor rask CPU`en er "per klokkefrekvens". Jeg fikk feks økning på rundt 1300 ved å klokke min til 3,5(standard 2,4GHz Core 2 Duo). Gikk da fra 8500(og noe) til 9800(og noe) i 3dmark06. Dette var da kun med et skjermkort og ikke SLI vel og merke. Se bort i fra SLI, så er specsa i signaturen det samme som gav meg disse scorene. Lenke til kommentar
Crazy Attitude Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Det hjelper en god del. Jeg fikk 2000ekstra ved å klokke fra 2.4 til 3.0Ghz. Ja, nå har du en quad-core også da. Da hjelper det en del mer. Men det vil alltid hjelpe å klokke CPU, men hvor mye avhenger jo av hvor rask CPU`en er "per klokkefrekvens". Jeg fikk feks økning på rundt 1300 ved å klokke min til 3,5(standard 2,4GHz Core 2 Duo). Gikk da fra 8500(og noe) til 9800(og noe) i 3dmark06. Dette var da kun med et skjermkort og ikke SLI vel og merke. Se bort i fra SLI, så er specsa i signaturen det samme som gav meg disse scorene. Såpass ja. Så jeg burde prøve å klokke cpuen for å se om jeg scorer bedre ? Ikke noe klokking på skjermkortet som kan øke scoren betydelig? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Det hjelper en god del. Jeg fikk 2000ekstra ved å klokke fra 2.4 til 3.0Ghz. Ja, nå har du en quad-core også da. Da hjelper det en del mer. Men det vil alltid hjelpe å klokke CPU, men hvor mye avhenger jo av hvor rask CPU`en er "per klokkefrekvens". Jeg fikk feks økning på rundt 1300 ved å klokke min til 3,5(standard 2,4GHz Core 2 Duo). Gikk da fra 8500(og noe) til 9800(og noe) i 3dmark06. Dette var da kun med et skjermkort og ikke SLI vel og merke. Se bort i fra SLI, så er specsa i signaturen det samme som gav meg disse scorene. Såpass ja. Så jeg burde prøve å klokke cpuen for å se om jeg scorer bedre ? Ikke noe klokking på skjermkortet som kan øke scoren betydelig? Joda, men da må du nok ha litt heftig kjøling av skjermkortet Det er nok CPU`en din som holder deg igjen. Men er det en singel core eller den dual core? Lenke til kommentar
Crazy Attitude Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Ja okey. Det er Dual-core. Klokka den akkurat. Tror ikke den klarer mer enn 3.2 ghz. Skal prøve mer etterpå. Lenke til kommentar
Crazy Attitude Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Gainward kort har ganske bra kjøling og dem er veldig klokke vennelige, så burde nok klare å klokke mer. Hvertfall siden tempraturen ligger på 54 grader. Har klokket endel nå. Men hva er " lurest" å klokke av core og memory ? Hva kan en score mest på ? Endret 30. oktober 2007 av Bulland Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Gainward kort har ganske bra kjøling og dem er veldig klokke vennelige, så burde nok klare å klokke mer. Hvertfall siden tempraturen ligger på 54 grader. Har klokket endel nå. Men hva er " lurest" å klokke av core og memory ? Hva kan en score mest på ? Core er vel det som oftest gir deg mest ytelse "per mhz", men å finne beste klokken kan ta meget lang tid. Kjappeste og enkleste er å bare sette core så høyt du kommer før det blir ustabilt og så setter du memory så høyt du kommer etter at du har klokket core. Må nesten bare påpeke at Gainward kort IKKE har noen bedre kjøling enn de andre kortene. Kanskje på andre kort, men ikke 8800 serien da alle kjølerne er like bortsett fra klistremerkene. (Med unntak av noen produsenter som leverer litt spesielle kjølere, noen også standard med vann) Men at 8800GTS har god kjøler, det er sikkert. Lenke til kommentar
Crazy Attitude Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Gainward kort har ganske bra kjøling og dem er veldig klokke vennelige, så burde nok klare å klokke mer. Hvertfall siden tempraturen ligger på 54 grader. Har klokket endel nå. Men hva er " lurest" å klokke av core og memory ? Hva kan en score mest på ? Core er vel det som oftest gir deg mest ytelse "per mhz", men å finne beste klokken kan ta meget lang tid. Kjappeste og enkleste er å bare sette core så høyt du kommer før det blir ustabilt og så setter du memory så høyt du kommer etter at du har klokket core. Må nesten bare påpeke at Gainward kort IKKE har noen bedre kjøling enn de andre kortene. Kanskje på andre kort, men ikke 8800 serien da alle kjølerne er like bortsett fra klistremerkene. (Med unntak av noen produsenter som leverer litt spesielle kjølere, noen også standard med vann) Men at 8800GTS har god kjøler, det er sikkert. Ja okey. Får prøve å klokke litt mer på den da;) Ok, da har vi ulike meninger hvertfall. Har sammenlignet Gainward kort med noen andre og da viser det seg at Gainward har bedre kjøling og er mer klokke vennlig. Det er 8800 GTS som jeg har sammenlignet med. Slik jeg ser det hvertfall, ikke at det er 100 % riktig Endret 30. oktober 2007 av Bulland Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Gainward kort har ganske bra kjøling og dem er veldig klokke vennelige, så burde nok klare å klokke mer. Hvertfall siden tempraturen ligger på 54 grader. Har klokket endel nå. Men hva er " lurest" å klokke av core og memory ? Hva kan en score mest på ? Core er vel det som oftest gir deg mest ytelse "per mhz", men å finne beste klokken kan ta meget lang tid. Kjappeste og enkleste er å bare sette core så høyt du kommer før det blir ustabilt og så setter du memory så høyt du kommer etter at du har klokket core. Må nesten bare påpeke at Gainward kort IKKE har noen bedre kjøling enn de andre kortene. Kanskje på andre kort, men ikke 8800 serien da alle kjølerne er like bortsett fra klistremerkene. (Med unntak av noen produsenter som leverer litt spesielle kjølere, noen også standard med vann) Men at 8800GTS har god kjøler, det er sikkert. Ja okey. Får prøve å klokke litt mer på den da;) Ok, da har vi ulike meninger hvertfall. Har sammenlignet Gainward kort med noen andre og da viser det seg at Gainward har bedre kjøling og er mer klokke vennlig. Det er 8800 GTS som jeg har sammenlignet med. Slik jeg ser det hvertfall, ikke at det er 100 % riktig Gainward kort er kanskje mer klokkevennelige, mine er ihvertfall det(har 2 Gainward 8800GTS 640MB i SLI), men kjøleren er en referanse kjøler som er lik på alle 8800GTS kort med referanse kjøler med unntak av klistremerket. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Husk å restart maskinen før du kjører testen etter clock... Kan føre til lavere score hvis du ikke gjør det. Det skjedde med meg. Lenke til kommentar
Crazy Attitude Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Husk å restart maskinen før du kjører testen etter clock... Kan føre til lavere score hvis du ikke gjør det. Det skjedde med meg. Ok. Hjelper vell ikke å restarte PC-en etter klokk når en først har kjørt PC-en en stund med klokken eller ? Lenke til kommentar
noXelon Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg måtte ikke restarte for å få grei score etter å ha klokka kortet mitt. Scoren min. legg merke til temp og core volt Alt av kjøling er originalt. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Hva skjer? 1.7v på 3.0 GHz? hvorfor? og hvordan klarer du å holde en temperatur på 36 grader? Må jo være noe muffens 36 grader, 1.7v og stock kjøling? Endret 2. november 2007 av kakesjef Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Der er det noe som ikke stemmer. På 1.4v så holder min q6600 40grader med en big typhoon. Lenke til kommentar
noXelon Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Derfor det er 1.7v er for den er utrolig stabil. 36 grader er Idel, max load er 47. Bruker stock kjøler. SINNSYK CPU!! Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Det er greit at den er sinnsyk cpu, men det er kan jo bare ikke være mulig! 1.7v er jo bare helt latterlig mye... Er mulig du har den der, men da er det noe seriøst feil med temperaturmåleren din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå