Gå til innhold

Noen bilder jeg vil ha kritikk på! Legg gjerne ut bilder selv!

RKR1992

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Legger meg på Eirikant her, med mindre du har en bildeserie du vil ha kritikk på er det bedre å legge inn max 2 bilder.

Bilde 1: Overeksponert

Bilde 2: Pene farger, godt gjort å få en hvit hund i sollys til å ha riktig eksponering sammen med alt annet :)

Bilde 3: Synes blits er veldig unaturlig når det gjelder bilder av dyr.

Bilde 4: Merkelige farger på bladene, litt utbrent ?

Lenke til kommentar

Bilde 1: Ubehagelig lyst, overeksponert. Ikke spesielt skarpt.

Bilde 2: Greit bilde, rotete bakgrunn.

Bilde 3. Direkte blits ødelegger, rød stolpe til høyre forstyrrer. Hardt lys.

Bilde 4. Også for lyst, overeksponert. Men fine farger og greit motiv.

Legger meg på Eirikant her, med mindre du har en bildeserie du vil ha kritikk på er det bedre å legge inn max 2 bilder.

Bilde 1: Overeksponert

Bilde 2: Pene farger, godt gjort å få en hvit hund i sollys til å ha riktig eksponering sammen med alt annet :)

Bilde 3: Synes blits er veldig unaturlig når det gjelder bilder av dyr.

Bilde 4: Merkelige farger på bladene, litt utbrent ?

Hehe, vi var visst ganske enige.....

Lenke til kommentar
Jeg er ikke helt kjent med begrepet ut brent? Men ellers er jeg glad for kritikk det er jo den enestte måtten å bli bedre på!:)

Utbrent betyr at det er så overeksponert at det blir helt hvitt. Nå er egentlig ikke måken det, den er kun overeksponert, slik at den er for lys. Dette kan fikses på i et bildebehandlingsprogram (f.eks. Photoshop), men ettersom bildet er uskarpt, så blir det aldri skikkelig bra.

Tom

Lenke til kommentar
Jeg er ikke helt kjent med begrepet ut brent? Men ellers er jeg glad for kritikk det er jo den enestte måtten å bli bedre på!:)

Vet ikke om dette er den faglige forklaringen men, det er steder på bildet det kommer for mye lys(overeksponert), derav blir hvitt. eller det motsatte kan skje at bilde får forlite lys noen steder(undereksponert)

Du har kanskje opplevd å ta bilde av naturen men fått en hvit himmel? det vil si at himmelen er utbrent... :) håper du skjønte det bedre nå..

edit: Tomsi tokk meg ;(

Endret av Eirikant
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...