elpinoino Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hei og hopp, slik jeg ser det er jeg nå inne på mitt siste problem med filserveren min, med hjelp fra folket her så har ting gått temmelig lett og jeg storkoser meg. Mitt siste problem er no-ip, den vil ikke oppdatere seg, slik at filserveren bare kan nåes direkte med ip. Noe som ikke er akseptabelt i lengden, Jeg brukte no-ip adressen på en eldre windows server og det gikk smertefritt. Slik jeg ser det så stemmer infoen i no.ip, men skjer liksom ikke noe. filserver@filserver:~$ no-ip -S1 no-ip process active. Process 2755, started as no-ip Using configuration from /etc/no-ip.conf Last IP Address set 82.116.80.120 Account [email protected] configured for: host robinh.serveftp.com Updating every 5 minutes via /dev/eth0 with NAT enabled. filserver@filserver:~$ Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Dette kan kanskje løses om du har en router som kan ta seg av oppdateringen mot dyndns. Mange routere har denne funksjonen og det er i så fall greiere enn å la maskinen gjøre jobben Lenke til kommentar
elpinoino Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 *dunke hodet i bordet* Den funksjonen har jeg jo selvfølgelig ignorert på routeren. Da var alt i boks da, takker å bukker. Men still, hvis noen skulle vite hvorfor det ikke funket direkte i kubuntu, gjerne gi noen tips. Lenke til kommentar
Del Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har ikke brukt no-ip, så det er ikke jeg den rette til å svare på. Oppsettt for dyndns både fra router og PC ligger derimot inne i guiden. Det er interessant å høre om dine erfaringer. Har du brukt GNU/Linux som primært OS noen gang? Hvordan opplevde du dette i forhold til tilsvarende øvelse på en MS maskin? Har forresten oppdatert ftp delen av guiden. Lenke til kommentar
elpinoino Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har ikke brukt no-ip, så det er ikke jeg den rette til å svare på. Oppsettt for dyndns både fra router og PC ligger derimot inne i guiden. Det er interessant å høre om dine erfaringer. Har du brukt GNU/Linux som primært OS noen gang? Hvordan opplevde du dette i forhold til tilsvarende øvelse på en MS maskin? Har forresten oppdatert ftp delen av guiden. Ja har hatt GNU/Linux som primært os på noen av maskinene mine, men det er først nå i det siste at jeg har hatt behov for å knote mye ettersom jeg setter opp filserver. Selve oppsettet av no-ip så jo ut til å gå smertefritt. Står: "skriv inn login, passord, server" godt forklart. men så ikke ut til å ville oppdatere så godt. Hvis jeg skrudde av og på no-ip fungerte den av og til i noen timer. Så fort jeg koblet opp via routeren, så funket alt smertefritt. Har hatt god hjelp av guiden din, keep up the good work. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå