Gå til innhold

Oppgradering til Intel 775 PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle bruke litt penger på en saftig oppgradering i disse spill dager. Dataen vil være basert rundt Intel 775 socketen, og jeg har her satt opp mitt forslag:

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600

GPU: Club3D Geforce 8800 GTX 768MB

PSU: MIST 600W

RAM: ??

Hovedkort: ??

Så ja, jeg trenger litt hjelp til valg av ram og hovedkort. Håper noen kan komme med noen innspill, for jeg er lite oppdatert på disse områdene for øyeblikket.

Kommenter gjerne valg av de andre komponente, hvis dere mener jeg bør skifte noe.

Mvh

Zyko

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt råd:

Gå for et P35-hovedkort fra Gigabyte og den billigste DDR2-6400-RAMen du kan finne.

Bytt 8800GTX ut med 8800GT som yter bare noen få prosent mindre, men er mye billigere.

Du har ikke fortalt hva du skal bruke maskinen til og om du skal overklokke RAM/prosessor.

Endret av Caze
Lenke til kommentar
Hvis du hadde tenkt å spandere penger tilsvarende GTX-pris på et skjermkort, bør du virkelig vurdere 2x 8800GT i SLI, litt dyrere og MYE bedre

Ja, satt og tenkte litt på det. Etter å ha lest testen til Tom's Hardware, tror jeg at kommer til å gå for et 8800GT uansett. Men da må jeg også ha et SLI hovedkort, og holder det med 600W PSU?

Lenke til kommentar
Ser bra ut det. Kanskje gå for en Corsair 620W? Beste PSU jeg noengang har testet. Kald, stille, kraftig og 5års garanti.

Ja, den virker veldig god. Men den er seriøst dyr også da, men likevell, tror jeg kjøper den. Vil ikke at PC-en skal støye alt for mye.

Edit: Har oppdatert forrige post med korrekte spesifikasjoner. Hev på en CPU kjøler, er det noen som har noen erfaringer med den?

Og en ting til. Har fått tilbud om å kjøpe et 8800GTX for 3000kr, så jeg tror jeg kommer til å går for det da.

Endret av Zyko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...