dynamic Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Jeg skal ha prøve om Afrika i samfunnsfag. Prøven handler om slaveri, imperialisme, kolonier etc. Vi har ikke fått lærebøker enda, så sliter litt kan man trygy si. (Går media og kommunikasjon 2. året) Vi har fått spørsmålene til prøven, og skal selv finne svarene, også ha prøven på fredag. Litt merkelig metode synes jeg, men det ble sånn. Jeg har klart å svare på nesten alle spørsmålene, men mangler forsatt noen. Fint om noen her kan hjelpe meg Har søkt en del, men får så mye forskjellige resultater at jeg ikke vet hva som er riktig. 1. Forklar hva som menes med den gylne triangel? 2. Hvilke følger fikk imperialismen for Afrika, med hensyns til produksjon og infrastruktur? 3. 1.Hvilke følger fikk imperialismen og kolonitid for Afrika, med hensyn til indre politiske forhold? 4. Hvilke problemer har Afrika i dag? Håper noen vil hjelpe, og takker på forhånd! - Kristian Endret 30. oktober 2007 av dynamic Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 På Wikipedia står det: "(The Golden Triangle is) a synonym for the Atlantic Triangular trade of slavery." under en.wikipedia.org/wiki/Golden_triangle en.wikipedia.org/wiki/Triangular_trade Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Triangel/trekant handelen? er vel det det kalles på norsk, den gylne triangel er vel et annet navn, mindre brukt tipper jeg, men den linken gir all info du måtte kunne tror jeg (har ikke lest gjennom ) Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Takk for svar! Er ikke så lett å ha prøve i noe, når vi ikke har lærebøker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå