tdipower Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hei. Har et DFI Lanparty UT NF4 SLI-DR kort med en AMD X2 3800+ og et POV Nvidia 7800GT kort og 2x512MB OCZ minnebrikker. Løsningen har vært dønn stabil i snart 2 år nå. Har også et maken 7800GT kort i en annen PC. Men for å få litt fart i spillene igjen tenkte jeg å gå over til SLI-grafikk. Har satt over strappingene til SLI støtte, installert driver for hovedkort og skjermkort på nytt og satt SLI støtte i driveren på hovedkortet. Har nå fått nesten dobbling av ytelse i 3dmark 06 og er veldig fornøyd med det. Men.... jeg har problemer med bl.a. testdrive unlimited. Der fikk jeg først veldig dårlig ytelse og "lag" i scrolling på kartet. Installerte siste WHQL drivere til HK og skjermkort og siste patch på Testdrive. Da virket ting bedre men etter litt spilling låser spillet seg. Ser også at jeg har problemer med 3dmark 05. Har kjørt memtest og ser ikke noe feil der selv etter en hel natt. prosessoren er godt innkjørt og har ikke feil etter et døgn i stresstesting. Skjermkortene har jo fungert vær for seg. Så spørsmålet er, ligger problemet i driver, hardware eller program? Er det noen kjente problemer med sli? Vurderer også å oppgradere til en Quad core da jeg jobber mest med vm maskiner. Men er int. i å beholde sli støtten. Så vet ikke jeg skal gå for et 680i kort eller om jeg skal bytte ut skjermkortene med et nyere singelkort? Ser også det finnes SLI minne på DDR2, er det noe som en bør ha? Kan det ha noe å si på min SLI løsning i dag? Den går jo på DDR og ikke DDR2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå