kauguru1 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har tenkt litt på å gå til annskaffelse av en ny pc. sånn rundt juletider. som en slags ekstra julegave til meg selv :!: Til OP... Fra OP Ikkeno som lyder bedre enn det Uansett. Jeg har nå sjekket litt rundt. Både ytt og på brukt. Og inntrykket jeg sitter igjen med er. Hvordan skal jeg få uttrykt det. Vel, for å si det rett ut.. BRUKT DATA ER JO SVINDEL.. bygger man en ny til samme pengesummen får man mere data enn med en brukt en.. ihvertfall hvis du skal ha en uten skjerm og annet dilldall, sånn som jeg skal.. For å si det som min mest nerdete venn sa det da han fikk nyss om at jeg skal gå til innkjøp av ny data.. - Uansett hva jeg anbefaler deg nå må du love meg å ikke sjekke ut nettbutikkene på det første halve året. Da kommer du til å kalle meg en svindler, banke meg, og plutselig er vi ikke venner lenger Halooo... det er ikke eiendom vi handler i her folkens... det holder seg ikke i verdi... Du tjener ikke penger på det... Men faen så morro det er da.. Så ikke forvent å få igjen 3/4 av prisen du ga for dataen din for et halvt år siden... den er nesten ikke verdt halvpartren engang.. er det i det hele tatt noen av dere som får solgt noe i det hele tatt... SVINDLERE -meg får dere ikke <3komplett<3 Lenke til kommentar
Caze Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Og hva er det du ville ha hjelp til her? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg tror det var et forsøk på å starte et diskusjonsemne rundt prisene på brukt datautstyr. Mye mulig det var noe helt annet trådstarter ville frem til, da det ikke er så lett å tolke innlegget hans. kauguru1: Her, som i veldig mange andre markeder, er det kjøperne som bestemmer prisen. Om varen er for dyr for potensielle kjøpere blir det ikke et salg. Værre er det faktisk ikke Lenke til kommentar
Lorentzt Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Som i alle markeder er det kjøperne som bestemmer. Men som i de fleste markeder finnes det kjøpere som ikke har peil på hva de handler. De klarer å se på kroner, men ikke hva de får for beløpet. Hmm kjøper jeg den brukt koster det jo 7k, en ny spillpc koster jo 13-4k så da må det jo være en bra deal ikke sant?! Uvitenhet fører til at man kan bli lurt, og noen ganger fortjener man faktisk ikke bedre. Var nylig et gammelt vrak av en pc som ble solgt på qxl for 7k. En splitter ny pc til samme sum ville vært bedre. Selgeren ramset vel stort sett opp spec'ene uten å smøre tjukt på.. Er jo de som kaller pc'ene sine råe spillmaskiner, så er det en 3 år gammel pc med ok skjermkort. Noe som er mildt sagt villedende markedsføring. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Det er ikke så uvanlig at brukt datautstyr selges for høyere enn ny-pris for noe som er mye bedre, rett og slett fordi så mange folk ikke har peiling og ikke kan/vil dobbeltsjekke med noen som er litt kompetent på data før de slår til. Derav fenomenet med at folk syter og klager over at de må kjøpe ny data hvert år fordi den er avleggs før de får den i hus? Bygg sjøl eller betal en som har peiling til å gjøre det, så varer PC-en lenger, og du sparer flere tusen kr, det er mitt råd. Lenke til kommentar
kauguru1 Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Det er ikke så uvanlig at brukt datautstyr selges for høyere enn ny-pris for noe som er mye bedre, rett og slett fordi så mange folk ikke har peiling og ikke kan/vil dobbeltsjekke med noen som er litt kompetent på data før de slår til. Derav fenomenet med at folk syter og klager over at de må kjøpe ny data hvert år fordi den er avleggs før de får den i hus? Bygg sjøl eller betal en som har peiling til å gjøre det, så varer PC-en lenger, og du sparer flere tusen kr, det er mitt råd. stemmer d... akkuratt hva jeg ville.... ha litt fokus på at folk må ha peiling, eller kjenne noen som har det for å ikke gå seg bort i data jungelen... Det er lett å bli lurt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå