Sylar777 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 hadde nettopp bios oppgradering nå hovedkortet pga ny prossesor og strømforsyning. men så kom det opp et annet problem som det står A: drive error. så må jeg trykke F1 for og fortsette til windowsen. pluss at prossesoren jobber som faan for ingeting! støyet blir bare høyere og høyere! skal jeg enable cool and quiet funksjonen på bios elr? hva skal jeg gjøre med disse to problemene? vil bare bli kvitt disse problemene så jeg kan fortsette med og spille:) Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 www.amd.com <- Last ned siste dualcore driveren se om det hjelper. Lenke til kommentar
Sylar777 Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 nei d hjalp ikke:( kan det være noe feil me prossessoren? eller er det bios/instillinger jeg må forandre på? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Hvilken prosess er det som tar "knekken" på CPUen da ? Regner med at du ikke har diskett-stasjon, så du burde disable den. Endret 31. oktober 2007 av Pels Lenke til kommentar
Sylar777 Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 prossessor jobber seg helt opp! pc-en ville sikkert ha kræsjet etterhvert vis jeg har latt den stått på i en time" prossessoren jobber for ingeting! har ikke diskettstasjon nei.. fiksa det A:drive error greierne som jeg nevnte:), jeg fikk etter bios updateringa. så nå er d bare prossesorren som irriterer meg! har prøvd og tatt på cool and quiet, men alikvel så høres pc i over hele huset! så jeg vet ikke lengre! Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hva menes med at processoren jobber som f...? Er det viftehastighet / -støy du mener eller er det processorbruken som øker til 100% og blir liggende der? Dersom det er førstnevnte fins det sikkert instillinger i Bios for viftehastighet versus temperatur. Jeg antar CPU er HOT (125Watt-typen). Kanskje du må kjøpe deg en stillere / bedre vifte / kjøler! Lenke til kommentar
Pels Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Trykk ctrl + alt + del og se hvilken prosess som tar 100% Lenke til kommentar
Sylar777 Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 det er viftehastighet / -støy jeg mente ja:P Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 det er viftehastighet / -støy jeg mente ja:P Hvis du bruker den originale kjøleren som følger med, så må du regne med at viften går på høy hatighet og genererer høy lyd. Dette fordi den kjøler forholdsvis dårlig, og X2 6000+ har en effekt på hele 125W som er ganske mye. Lenke til kommentar
Sylar777 Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 men d ser jo nesten ut som at den ikke samarbeider med biosen i d hele tatt, prøvde og slå på cool and quiet igår, men ingeting forandret seg, vifta bråker like mye som før og tempen går fort opp! Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 men d ser jo nesten ut som at den ikke samarbeider med biosen i d hele tatt, prøvde og slå på cool and quiet igår, men ingeting forandret seg, vifta bråker like mye som før og tempen går fort opp! du har innstallert c&q programvaren også? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Virker for meg som trådstarter og en annen kar som sliter med det samme, ikke bruker siste BIOS versjon. i alle fall utifra hva de diskuterer i annen tråd. Nei, BIOS versjon 1.7 er ikke siste nye ifølge MSI. Vet ikke, men mulig Live Update dere bruker ikke finner nyere enn 1.7, men som det fremgår er det nyere der med CPI ID-update og Cool'n Quiet (VISTA update) Lenke til kommentar
Sylar777 Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 ja det skal jeg vel tro.. det som hender da er at jeg slår på pc1 og så begynner vifta og jobbe fortere og fortere. snakka med en på komplett i stad, og han sa at vifta kanskje ikke satt riktig! kan d være noe me bios updaten som ikke gikk helt bra kanskje. for den skal jo egentlig fikse dette Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 kan d være noe me bios updaten som ikke gikk helt bra kanskje. for den skal jo egentlig fikse dette I en annen tråd skriver du; biosen får ikke opp navnet til prossesoren! det står: amd unknow model 3.0 ghz. pluss at pc bråker som faan! Hvis det fortsatt står Unknown Model (?) så har du nok ikke siste Bios inne. Lenke til kommentar
Sylar777 Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Jo men det har jeg fått fiksa:)bios har fått meg seg hvilken model d er:) det er bare at når jeg er på instillinger på bios og gjør følgene forandringer, så reagerer ikke prossesoren på det, som cool and quiet jeg slo på som ikke funker! så er d jo bare støyet på prossesorren som jeg ikke får gjordt noe med! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Bruker du Windows XP eller Vista? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Virker for meg som trådstarter og en annen kar som sliter med det samme, ikke bruker siste BIOS versjon. i alle fall utifra hva de diskuterer i annen tråd. Nei, BIOS versjon 1.7 er ikke siste nye ifølge MSI. Vet ikke, men mulig Live Update dere bruker ikke finner nyere enn 1.7, men som det fremgår er det nyere der med CPI ID-update og Cool'n Quiet (VISTA update) Jeg vil bare nevne at jeg har K9A og ikke K9N, hvor den siste BIOSen er faktisk 1.7 Jeg har ingen problemer med bråk (har ikke std kjøler, men den er ikke allverden heller) På desktop sier speedfan CPU = 39 grader, og core = 26 grader. Ikke alt for mye for en 125W Lenke til kommentar
Sylar777 Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Bruker du Windows XP eller Vista? Jeg bruker vista ja Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 How di I enable Cool'n 'Quiet on my AMD-based system with Windows Vista? To check that Cool`n`Quiet technology is working please follow the below steps: 1. Please ensure that your motherboard BIOS is Windows Vista compliant and Cool`n`Quiet enabled. You may have to contact your system manufacturer or motherboard manufacturer for help to do this or for possible BIOS updates that may enable support for Cool`n`Quiet. 2. Under Microsoft Windows Vista, from the main menu please open "Control Panel" then open the "System and Maintenance" option and then from there select "Power Options". From the "Power Options" menu please ensure that the "Balanced" power plan is selected. This is the Windows Vista default setting. 3. Download and install the AMDclock utility from http://www.amd.com/drivers this utility shows the processor speed in real time and you can easily see Cool`n`Quiet technology working to slow down the processors speed when the system is not under high use. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå