oysteii Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 lei av å få rødt under alt jeg skriver. Finnes det forresten noen plugins til "Dictionary" i OSX slik at den får støtte for mer enn kun engelsk? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Varierer da strengt tatt fra program til program. Dictionary får du bare i Engelsk Endret 30. oktober 2007 av Trynemjoel Lenke til kommentar
oysteii Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Varierer da strengt tatt fra program til program. Vel, i Word kan man enkelt velge hvilket språk stavekontrollen skal sjekke fra Tools menyen i TextEdit kan man ikke velge noe som helst som har med stavekontroll eller språk å gjøre, men den blir satt røde streker likevel. Det samme gjelder for Pages.. I Mail kan man skru stavekontroll av og på men ikke velge språk.. Så da tenkte jeg at det sikkert fantes noen slike valg i Systemvalg, men jeg har ikke funnet noe.. Er det noe jeg ikke ser her? Hvor stiller du inn foretrukket stavekontrollspråk i feks Pages og Mail? Dictionary får du bare i Engelsk Ikke kommet i Leopard heller? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Textedit: Pages: Høyreklikk siden gå inn i "Spelling" og klikk "Check Spelling as You Type" Ikke kommet i Leopard heller? Nei, har heller ikke sett noen planer for det i fremtiden heller. Bruk Ordbok.no eller Clue, fungerer helt fint Endret 30. oktober 2007 av Trynemjoel Lenke til kommentar
oysteii Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Textedit: Pages: Høyreklikk siden gå inn i "Spelling" og klikk "Check Spelling as You Type" Ikke kommet i Leopard heller? Nei, har heller ikke sett noen planer for det i fremtiden heller. Bruk Ordbok.no eller Clue, fungerer helt fint Takk Nesten litt flaut at jeg ikke fant det der selv. I alle fall i TextEdit. At de i Pages har valgt å legge stavekontrollvalgene under Edit og ikke Preferences mener jeg er lite intuitivt, men men. Men det det viktigste er kanskje: Hvor kan man stille inn hvilket språk stavekontrollen sjekker mot? Hvis det er mulig og noen har svar på det også er jeg veldig fornøyd Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Pages skjekker opp mot systemets egen ordbok, og det er derfor ikke stort med rom for endring av dette. Det finnes visstnok en terminal kommando for å skifte mellom Britisk-Engelsk ordbok og US-Engelsk ordbok, men ingenting for f.eks Norsk annet enn å bruke Microsoft Office eller andre alternativer som har egne ordbøker som de skjekker opp mot Lenke til kommentar
oysteii Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Pages skjekker opp mot systemets egen ordbok, og det er derfor ikke stort med rom for endring av dette. Det finnes visstnok en terminal kommando for å skifte mellom Britisk-Engelsk ordbok og US-Engelsk ordbok, men ingenting for f.eks Norsk annet enn å bruke Microsoft Office eller andre alternativer som har egne ordbøker som de skjekker opp mot Skuffende. Særlig når det er så enkelt å sette opp prioritert rekkefølge på språk for menyer osv i programmer. Apple er litt for fokusert mot det amerikanske markedet. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå