henkeZ Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hei! Skal kjøpe meg et tegnebrett som skal brukes på iMac. Hvilken er best til Photoshop? Vil gjerne ha størst mulig tegnebrett, samtidig som det er eit kvalitetsbrett. Max 2000 kr, helst mindre! "Forumpolisen": Håper jeg ikke har postet feil nå, skulle jeg ha postet i Visuell kreativiet siden jeg skal ha et tegnebrett til PS? Mvh, JHDjupvik Lenke til kommentar
ET! Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Wacom er et kvalitetsmerke, men det kan være du på spe på med 1000-2000kr. Hvis du skal ha Intuos som er et kanon brett (brukt gammel versjon selv på skolen i A4 utgave). Siden deres: http://www.wacom-europe.com/uk/index.asp Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hei, jeg kan begynne med å henvise til produktguiden på hardware.no: Produktguide Jeg har selv et Wacom Graphire 4 A6 Classic og er for så vidt fornøyd med det. Det koster ca 1000 kr, og var det meste jeg var villig til å legge ut ettersom det var mitt første tegnebrett og jeg visste ikke helt hvor mye det ville bli brukt. I ettertid ser jeg at et større brett absolutt hadde vært å foretrekke. Det jeg har nå fungerer greit nok, men her teller faktisk størrelsen. Wacom Graphire 4 Classic A5 XL er neste steg på stigen. Dette koster 1995 i følge produktguiden. Det kan absolutt være en fordel å vurdere Wacom Intuos3 A5 til ca 2600 dersom det er tegning du skal bruke det til. Det har litt mer funksjoner som bl.a. helning på pennen (om du holder den skrått osv). I tillegg er dette mer trykksensitivt med 1024 nivåer istedet for Graphires 512. Jeg klarer meg med mitt, men bruker det ikke så alt for ofte heller; kun når jeg redigerer bilder og den slags. Kan ikke si jeg har savnet de ekstra 512 nivåene med trykksensitivitet, men det er kanskje kun fordi jeg ikke har prøvd de Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Takk for svar begge to! Jepp, har sett i prisguiden, men jeg spurte om kva tegnebrett som var best til PS til under 2k. Blir vel Wacom Graphire 4 Classic XL A5 da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå