oysteii Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 ofte når jeg kommer til slutten av en linje i Pages deler Pages ordet over to linjer (med "-") i stedet for å flytte hele ordet ned på neste linje. Fryktelig irriterende. "julenisse" klarte pages å dele slik "julen-isse" og mindre ble til "min-dre" Er det mulig å skru dette av? Jeg ser at det er noe som heter orddeling under Internasjonal i Systemvalg. Jeg kan velge mellom Standard, USA og japans. Det hjelper ikke å edre på den instillingen.. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har valgt Standard for orddeling, og Julenisse blir ikke delt opp i Pages Lenke til kommentar
oysteii Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har valgt Standard for orddeling, og Julenisse blir ikke delt opp i Pages Vel det gjør det hos meg. Men det kommer an på hvor mye plass du har igjen på linja selvfølgelig. Hvis du har plass til å skrive "nissen" mens "nissene" blir dyttet ned på neste linje da kan du bytte ut "nissene" med "julenisse" og det vil bli delt i "julen-isse" Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Det er vel vanelig når du prøver å presse inn et ord som det ikke er presset inn på en linje der det ikke er nok plass, selv når en skriver for hånd gjør en gjerne det. Men for å fikse det virker det som at å høyreklikke og velge "Never Hyphenate" fungerer til å fikse akkurat det. Endret 30. oktober 2007 av Trynemjoel Lenke til kommentar
oysteii Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Det er vel vanelig når du prøver å presse inn et ord som det ikke er presset inn på en linje der det ikke er nok plass, selv når en skriver for hånd gjør en gjerne det. Men for å fikse det virker det som at å høyreklikke og velge "Never Hyphenate" fungerer til å fikse akkurat det. Flott! Fant ut at det går an å slå av for hele dokumentet i Inspector >Document Å dele et ord over to linjer gjør at det går saktere å lese en tekst. Derfor er det ikke så ofte man gjør det. Men hvis man først skal gjøre det må man i alle fall dele ordet på riktig sted. Så hvis det i det hele tatt blir korrekt norsk av å dele ordet "julenissen" må det i så fall bli "jule-nissen" og ikke "julen-issen". Mens feks ordet "mindre" er et ord som aldri skal deles... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå