Enceladus Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Bønner er utrolig godt! Problemet med bønner er bare at en får noe sinnsykt med gass i systemet! Jeg promper i ett sett etter inntak av bønner! Og da tenker jeg på Brune bønner! Jeg skulle gjerne spist mer bønner siden det er så godt og fungerer som en fin erstatter for kjøtt i diverse retter! Og så er det ikke minst svært billig. Selv liker jeg bønner i tomat saus best, slike som en kjøper på boks. Kan noe gjøres med de dumme ettervirkningene (promping)? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hvis du kjøper sånne bønner som ikke er på boks (tørrvekt?) så tror jeg du kan legge de i vann over natten. Når du da bruker de i mat så skal du ikke få så store gassproblemer. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Hvis du kjøper sånne bønner som ikke er på boks (tørrvekt?) så tror jeg du kan legge de i vann over natten. Når du da bruker de i mat så skal du ikke få så store gassproblemer. Det skat testes ut. Blir spennende å se om det funker. Hvor kjøper en foresten bønner i løsvekt? Invandrerbutikker? Ordinære butikker? Takker Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Tørkede bønner får du kjøpt hvor som helst. Vet ikke om det hjelper å vanne bønnene over natten, mht. ditt problem ...? Uannsett er jo dette snaddermat. De utvannede bønnene kokes til de er godt møre, tilsettes sukker, eddik, tomatpure og rause mengder baconfett. Servert sammen med noen stekte pølser,bacon, egg og toast, så får man tilslutt en matrett som salige John Wayne hadde gått over streken for. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Bønner i tomatsaus er deilig! :D Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Tips: Bruk bønner i tomatsaus som erstatning for kjøtt i tortilla wraps. Billig og kjempegodt. Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg spiste nettopp middag med bønner i tomatsaus som tilbehør. Tror ikke jeg har brukt å ha noen særlige problemer med luft etterpå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå