Otowi Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Heisann... Har en PVR digital dekoder fra CanalDigital, men har et litt underlig problem... Problemet er som følger : Jeg tar opp Kim Possible fra Disneychannel for å ha når noen unger jeg kjenner kommer på besøk.. Men så i dag så vil ikke den dømrade dekoderen ta opp fra Disneychannel... Hadde satt den på opptak, men jeg måtte til byen for å kjøpe mat... Da jeg kom tilbake og skulle sjekke om den hadde tatt opp, vel ingenting der fra i dag... Når jeg tenker meg om så har det skjedd et par ganger før når jeg har tatt opp fra Disneychannel, enten har den ikke tatt opp noe som helst, eller så har den tatt opp bare halve programmet... Rart hva?? Og jada, dekoderen sto selvsagt på, så ikke spør om det.. Det er også masse ledig plass på HDD så det er heller ikke problemet... Det er ingen feil meldinger på CD sine sider heller, så jeg vetta F hva som skjer.... Noen forslag til hva som kan være galt? Endret 30. oktober 2007 av Otowi Lenke til kommentar
Otowi Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Ingen som vet hva grunnen til mitt problem kan være?? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Ingen som vet hva grunnen til mitt problem kan være?? Nei, egentlig ikke, så jeg skal komme med et vilt slag i mørke. Selv har jeg aldri fått «sperret» noe opptak gjennom parabol. Det er fordi jeg ikke har brukt parabol på ca. 3 år. Men jeg har observert følgende: Jeg får ikke bestandig til å ta opp fra DVD-spilleren og inn på HD-opptakeren via SCART-koblingen. Og heller ikke via andre tilkoblinger. Det virker som om noen komersielle DVD-filmer er kodet med «ett-eller-annet» som gjør opptak umulig. Derfor blir spørsmålet: Kan det hende at Disney Channel har lagt til slike «hyggelige» koder i sendingen i den siste tiden? Lenke til kommentar
Otowi Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Det er selvfølgelig mulig, men de eneste som vet det er Disney Channel eller CD... Får sende avsted en email til CD og høre med dem om de vet noe.... Men er litt underlig at et så sort selskap som Disney, er at de vill putte "et eller annet" i sendingene sine, og ikke si noe om det på sin hjemmeside, for jeg har sjekket der.... Vel får prøve igjen i dag, men skjer det samme da, ringer jeg til CD og ber om en forklaring på dette... Takk for et mulig svar da Endret 31. oktober 2007 av Otowi Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Kjenner flere som er plaget med opptak på PVR digital dekoderen fra CD. I følge CD, holder de på med en oppdatering som skal fikse dette. Lenke til kommentar
Otowi Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Kjenner flere som er plaget med opptak på PVR digital dekoderen fra CD. I følge CD, holder de på med en oppdatering som skal fikse dette. Ja, det må jo være svaret da, men det tyder på utrolig dårlig koding da.... Men dekoderen tar fint opp fra alle de andre kanalene jeg har, bare problemer med Disney Channel, så det er jo litt rart at det bare skall være trøbbel med en kanal, og ikke resten da, eller hva?? Endret 31. oktober 2007 av Otowi Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Stemmer epg med det TV-guiden til f.eks VG i tilfellene opptakene feiler? Lenke til kommentar
Otowi Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Stemmer epg med det TV-guiden til f.eks VG i tilfellene opptakene feiler? EPG stemmer iht. tv programmet ja.... ** han skrive leifen tok seg en liten tur innom** Endret 31. oktober 2007 av Otowi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå