wikket Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/inde...pic,7808.0.html Av og til får jeg bekreftelser på at penger ikke er alt... Herregud hvilken løk kjøper en cd-spiller til 60k. Komisk for min del. Men der er klart, heter man Røkke og skal skille seg ut fra den gemene hop så... =) Edit: Ikke vondt ment altså, men absurd pengebruk etter mine begreper. Endret 30. oktober 2007 av wikket Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Er mange det. Er min lydinteresert nok så klarer man nok å høre forskjell bare høytalerene står i stil. Faren til en kompis tok lån og kjøpte annlegg til 350 000. Endret 30. oktober 2007 av 2mmy91 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Herregud hvilken løk kjøper en cd-spiller til 60k.Komisk for min del. hvilken løk kjøper 50" tv til 60 000 istede for en til 50" 15000?, jo fordi den er bedre. Hvilken løk kjøper cdspiller til 60 000 istede for en til 15000 eller 2000 for den slags skyld, jo fordi den er bedre. Endret 30. oktober 2007 av Henrik2k Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 på den andre siden, er du smart, finner du deg den orginale første utgaven av Playstation, som har like bra lyd som en CD spiller til rundt 30,000 Men somsakt: Kvalitet koster, spesielt når det er inovasjon inn i bildet. Lenke til kommentar
wikket Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Herregud hvilken løk kjøper en cd-spiller til 60k.Komisk for min del. hvilken løk kjøper 50" tv til 60 000 istede for en til 50" 15000?, jo fordi den er bedre. Hvilken løk kjøper cdspiller til 60 000 istede for en til 15000 eller 2000 for den slags skyld, jo fordi den er bedre. Muligens, men jeg tviler. At den kanskje har en karakteristisk lyd som vedkommende synes er svært god kan jeg være med på. Men at folk flest vil synse denne er bedre i en blindtest? tviler. Jaja, jeg prøver ikke å påpeke alle løkene der ute, åkrene er fulle Traff jeg et ømt punkt nå.. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Herregud hvilken løk kjøper en cd-spiller til 60k.Komisk for min del. hvilken løk kjøper 50" tv til 60 000 istede for en til 50" 15000?, jo fordi den er bedre. Hvilken løk kjøper cdspiller til 60 000 istede for en til 15000 eller 2000 for den slags skyld, jo fordi den er bedre. Muligens, men jeg tviler. At den kanskje har en karakteristisk lyd som vedkommende synes er svært god kan jeg være med på. Men at folk flest vil synse denne er bedre i en blindtest? tviler. Jaja, jeg prøver ikke å påpeke alle løkene der ute, åkrene er fulle Traff jeg et ømt punkt nå.. men så er ikke denne spilleren for folk flest er den vell? den er for de audiofantastene som faktisk hører forskjell jeg har kun cdspiller til 3k så føler meg ikke truffet på noen måte Endret 30. oktober 2007 av Henrik2k Lenke til kommentar
wikket Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Blir sært uansett for min del, men for all del mener man at en subtil forskjell er verd 50K så for all del. Men tviler som sagt sterkt, blindtestregimet på hi-fi fronten glimrer med sitt fravær. Og ang kvalitet; Tror det betales adskillig mer for forfengelighet enn kvalitet på hi-fi fronten (i likhet med fronter flest) Endret 30. oktober 2007 av macfjott fjernet quote fra slettet post Lenke til kommentar
martbo Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Morsomt hvordan folk alltid skal irritere seg over hva andre gjør med pengene sine. Noen velger å bruke det på en dyr bil, noen på å kjøpe alt de finner av spillkonsoller og noen på anlegg. Hvis noen mener de hører god forskjell mellom en spiller til 2000 og en til 20000 og har råd til den dyreste har de da all rett til å faktisk kjøpe denne om de ønsker. Lenke til kommentar
wikket Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Jeg irriterer meg ei, men jeg synes det er latterlig og komisk. Hva annet enn andre menneskers valg skal kunne karakteriseres som latterlig? Morer du deg aldri over andre mennerskers valg? Synes forøvrig kjøp som dette er fin økonomisk fordelingspolitikk, så slik sett er det til og med utmerket. Om bill gates kjøper seg en bil til 100 mrd, så er det gunstig økonomisk politikk, analogt med dette. Samfunnet får pengene tilbake og de som tjener mindre kan kjøpe seg en rimeligere bil, få samme nytte og glede og alle er glade. Det hadde vært langt mindre gunstig om han hadde kjøpt 1000 biler fordelt på samme summen. Endret 31. oktober 2007 av wikket Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Herregud hvilken løk kjøper en cd-spiller til 60k.Komisk for min del. Hvilken løk kjøper seg en ny bil til 700.000-800.000 når du får en fin brukt en til 5.000... Lenke til kommentar
wikket Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Hvilken løk kjøper seg en bil til audi til 15 millioner når du får en dønn lik passat til 400.000 er mer analogt. Evt en pc til 1 million når du får en utmerket en til 10k og den til 1 million er dårligere enn en til 10k om to år.. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Hvilken løk kjøper seg en bil til audi til 15 millioner når du får en dønn lik passat til 400.000 er mer analogt. Evt en pc til 1 million når du får en utmerket en til 10k og den til 1 million er dårligere enn en til 10k om to år.. Dette var vel ikke ett god argument.... Du blir provosert over en spiller til 60.000,- Hva syns du om Burmaster 970 til 234.995,- da? Endret 31. oktober 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
wikket Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Det var en bedre sammenlikning til min innledende kommentar, enn din som kjører totalt i grøfta. Må si jeg humrer litt over den der òg.. =) Kanskje den er laget i platina eller noe sånt, leste ikke specsa. Jeg gidder ikke lete etter sånne, det er ikke så morsomt, men om du paster fler linker så er det bare gøy. Endret 31. oktober 2007 av wikket Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Det var en bedre sammenlikning til min innledende kommentar, enn din som kjører totalt i grøfta. Hvordan kan den være bedre når den er helt urealistisk? Det jeg snakker om er jo ganske vanlig. Det er helt akseptert å kjøpe en bil til over 700.000,- men bruker du ett seks sifret beløp på ett stereoanlegg, som ofte blir brukt mere enn bilen så er du rar/dum?? Lenke til kommentar
wikket Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Mitt aller første ustpill om en bil til 100 mrd var ikke noen realistisk sammenlikning nei, men min neste var fullstendig realistisk. Ditt utspill var og realistisk men uten noe poeng, da ethvert menneske umiddelbart vil ha klare preferanser for en ny audi til 700k vs en brukt bil til 5k. De trenger ingen blindtest for så å være i tvil om hvilken som er best, og hva de to er verd. Og nettopp derfor er det tåpelig å bruke 60k på en cd-spiller, (IKKE et fult stereoanlegg engang) hvor du trenger blindtester for å muligens avgjøre en forskjell mellom de to ved allminnelig bruk. I bruksverdi er altså en 5k og 60k cd-spiller tilnærmet identiske for folk flest, og dermed har du praktisk talt kastet bort 55k og er ja, en idiot. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg trengte ikke noe blindtest for å finne meg høyttalere eller cdspiller fant det helt fint på egenhånd Lenke til kommentar
wikket Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Godt, om det koster 60k håper jeg det tåler en blindtest mot et til 6k... (og ikke bare i dine ører da.., selv om det er det eneste som teller til du evt bestemmer deg for å selge det) Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 du vet at når du først kjøper en Cd spiller til den prisen, så trenger du kabler (24.000,- USD for metern), forsterker (skal vi si ca. 150.000,- for og gjengi hva CD spilleren kan gi) og ikke minst noen høytalere, noe i ekstrem klassen, elektrostat eller hva det enn er som er "inn" nå.. Ett moderne annlegg for de som er musikk elskere er ikke noen billig sak. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg irriterer meg ei, men jeg synes det er latterlig og komisk. Hva annet enn andre menneskers valg skal kunne karakteriseres som latterlig? Morer du deg aldri over andre mennerskers valg? Synes forøvrig kjøp som dette er fin økonomisk fordelingspolitikk, så slik sett er det til og med utmerket. Om bill gates kjøper seg en bil til 100 mrd, så er det gunstig økonomisk politikk, analogt med dette. Samfunnet får pengene tilbake og de som tjener mindre kan kjøpe seg en rimeligere bil, få samme nytte og glede og alle er glade. Det hadde vært langt mindre gunstig om han hadde kjøpt 1000 biler fordelt på samme summen. Når du sier alt det her om hvor latterlig og morsomt det er blir det ganske mye det samme som at det irriterer deg. Og nei,jeg syns folk kan få bruke pengene sine til det de vil så lenge de ikke kommer og dikterer om hva jeg skal gjøre med mine. Hvis en person føler at forskjellen er verdt pengene så er det verdt det. Vanskeligere trenger det ikke å være. At folk generelt ikke vil høre forskjellen har ingen betydning i det hele tatt da det ikke er de som har stått for kjøpet. Er som at jeg gir rett faen i om jeg blir kjørt der jeg skal enten det er en Passat eller en Viper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå