Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Vil spare 1mill på 10år!?

Romy

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lyst til å spare 1mill på 10 år.

Mitt bakgrunn: Tjener greit med penger, er 20år, bor med fam. Skal bo med fam til jeg gifter meg. Gifter meg ikke før jeg blir 30.

Utgiftene er på maks 8k.

Spørsmål: Hva er beste tips for meg slik at jeg kan få 1mill på 10 år? Fond? Bare å spare penger?

Tilleggsopplysninger: Jeg kan dessverre ikke ta renter eller gi, kan ikke blande meg i renter på noe som helst måte!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva du mener med greit med penger men..

om du tjener 200'000 i året, og bruker 8000 i året har du 192'000 tilbake hvert år..

Etter 10 år, uten renter eller annen avkastning så er dette 1'920'000 kroner..

Om du heller setter dem i fond, så kan vi si at du får en avkastning på 20% hvert år.. (dette er langt ifra å ta i, men siden ingen vet hvordan tiden blir er det ikke nødvendig å love mer..).

første år: 230'400

andre år: 506'880

tredje år: 838'656

Fjerde år: 1'236'787

Dette er med 192'000 inn første året, på en gang.. Og det hele kommer jo ann på hvor mye du tjener.. hva du har av utgift har jo ikke noe å si for oss når vi ikke vet hva du tjener/kan spare..

Lenke til kommentar
Vet ikke hva du mener med greit med penger men..

om du tjener 200'000 i året, og bruker 8000 i året har du 192'000 tilbake hvert år..

Etter 10 år, uten renter eller annen avkastning så er dette 1'920'000 kroner..

Om du heller setter dem i fond, så kan vi si at du får en avkastning på 20% hvert år.. (dette er langt ifra å ta i, men siden ingen vet hvordan tiden blir er det ikke nødvendig å love mer..).

første år: 230'400

andre år: 506'880

tredje år: 838'656

Fjerde år: 1'236'787

Dette er med 192'000 inn første året, på en gang.. Og det hele kommer jo ann på hvor mye du tjener.. hva du har av utgift har jo ikke noe å si for oss når vi ikke vet hva du tjener/kan spare..

Tror ikke han bruker 8000 kr per år :p hehe

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En million? Når du er 30? Hva pokker skal du med det? Det er jo ingenting. Bo hjemme? Ta deg sammen.

Hvis du vil tjene penger utenom vanlig arbeid, så sett deg godt inn i verdipapirmarkedet. Og kjøp deg en bolig (bare ikke akkurat nå da, for all del), med mindre du klarer å forvalte egenkapitalen din slik at du har betydelig høyere avkastning enn bolig har osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...