Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Knesmerter ved belastning

co2

Anbefalte innlegg

Har nå vært i militæret ca 3mnder og fått kjørt meg rimelig bra til tider. Tingen er at jeg nå merker at kneet mitt ikke fungerer så bra under belastning, som ved feks jogging, tungt løft osv. Smerten ligger rundt kneskåla på venstre kne og kan hvis det blir mye smell og løft/tramp(som ved feks oppstilling) så føles det som om kneet blir litt sånn... vannballong på et hvis, hevelse kanskje.

Jeg forstod dette hadde noe med hvordan kneskålen beveget seg, slik en annen fortalte. Så jeg har nå en slik støttebandasje som holder den på plass, noe som hjelper litt på løping og liknende.

Faren og broren min har også hatt problemer med kne. Faren min opererte det ene for noen år siden, og broren min sine knær har hatt en tendens til å gå ut av ledd. Så sånt sett var ikke dette så uventet.

-Er det noen som vet hva slags skade det dreier seg om? Hvor lenge varer det? Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er i millitæret så drar du til den lokale sykestuen, de kan ordne en videre time for og sjekke kneet.

Jeg slet selv under 5 mila da jeg måtte bære 2 ryggsekker (45 KG) og 2 AG3 med ladd magasin, men etter 4 dager hvile fra all marsj var kneet i orden igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har nesten det samme, bare at jeg får en intens smerte som ikke går bort de første dagene, men jeg klarer terrengjogging (max last: 30-35 kg) meget, meget langt.. Har ikke prøvd, men jeg skulle klart ihvertfall en mil, siden jeg har en ekstrem aerob utholdenhet.

Men overstiger det denne vekten, eller om jeg spiller fotball eller lignende (innebandy også.. spurt, bråstopp, spurt, bråstopp), da er det ikke mulig for meg å bruke foten de neste dagene.. 3 dagen kan jeg halte bortover, mellom dag 4 og 5 kan jeg gå normalt.. Det tar meg en uke før foten "funker" igjen.

Hva er det?

Noen jeg kjenner som utdannes til lege sier at det muligens er slimhinnene som får kneskålen til å gli som den skal, som ikke er helt 100%

Jeg gjør ikke noe med det, vil ikke gjøre noe med det, skal ikke gjøre noe med det.. Har legeskrekk, så det er jo så greit (er 16 år)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...