Gå til innhold

nForce2+AMDXP+TwinMOS


thunstad

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt meg nye komponenter og det er:

  • AMD Athlon XP2600+ 2.083 GHz 333 MHz bus

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

2stk TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond[/b][/size]

Er denne CPU låst? I såfall hvordan fikse dette?

Hvor mye kan jeg forvente å klokke CPU/RAM med disse komponentene?

Er det noen der ute med samme komponenter som har prøvd å overklokke? I såfall hvilke innstillinger klarte du/dere.

 

Til CPU har jeg bestilt dette til kjøling:

  • Swiftech CPU-kjøler MCX370CR2

Arctic Silver 3 Thermal Compound

Papst vifte, 79m³/time, 37 dB 8412N2GH

Adapter 60-80mm[/b][/size]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører asus a7n8x dlx selv med 2x256mb twinmos pc3200 m/winbond.

Prosessoren min er en opplåst palmino xp 1800+. Hovedkortet skal i utgangspunktet gjøre at du har opplåst multiplier, men det er mange som har måttet flashe bios'en på kortet til en annen versjon en den som var på kortet for å få dette til.

 

Har kjørt det i 8x200mhz fsb med ram instillingene 5-2-2 cl.2.

Kjører det nå i 9x190mhz fsb med samme ram instillinger.

Har prøvd litt høyere front side bus, men tror jeg må skaffe bedre kjøling til northbridgen på kortet siden denne bare har en kjøleribbe uten vifte og virker som den blir veldig varm med høy front side bus.

Håper dette svarte på litt av det du lurte på.

 

mvh rr79

Lenke til kommentar

Bruker bios 1002. Den fungerer helt fint for meg. 1001g som fulgte med når jeg fikk kortet er heller dårlig.

Eneste problem til nå er susing i onboard lydkortet (når jeg ikke bruker spdif utgangen) + varm northbridge ved høye fsb'er. Regner med det skal hjelpe når jeg får tak i noen ekstra vifter og kjøleribber. Måtte også instalere winxp på nytt når jeg ble litt for ivrig med fsb/ram/cpu klokking her en dag, men det er jo slikt mann må regne med.

Er kjempefornøyd med rambrikkene som holder det de lover med bedre timing.

Lenke til kommentar
Takker for svar. Det gir meg en pekepinne av hva jeg kan forvente.

200mhz FSB er for meg meget bra. Gleder meg til å teste dette. Når det kommer da :)

Bruker du siste bios 1002? Er du fornøyd med den?http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=A7N8X

Provade precis mitt nyinköpta Twinmos PC3200 m/winbond och det fixade fsb223x12

Lenke til kommentar

Til CPU har jeg bestilt dette til kjøling:

  • Swiftech CPU-kjøler MCX370CR2

Arctic Silver 3 Thermal Compound

Papst vifte, 79m³/time, 37 dB 8412N2GH

Adapter 60-80mm[/b][/size]

 

Hvorfor ikke Swiftec 462+ ?

Denne har en del flere kjølepinner og plass til 80mm vifte eller som jeg har gjort; 80-120mm adapter med 120mm vifte 79CFM montert til å suge. Prøvde først å la den blåse men chipsettet ble svært varmt da, så jeg snudde den og da gikk chip tempen ned med 4C!

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke Swiftec 462+ ?

Denne har en del flere kjølepinner og plass til 80mm vifte eller som jeg har gjort; 80-120mm adapter med 120mm vifte 79CFM montert til å suge. Prøvde først å la den blåse men chipsettet ble svært varmt da, så jeg snudde den og da gikk chip tempen ned med 4C!

 

Når jeg skulle bestille fra Microplex stod det at den ikke kom inn på lenge.

Ser nå at den er på lager så da bestiller jeg heller denne og returner den andre

Lenke til kommentar

EPoX EP-8RDA+ , flash med nyeste bios update og du kan gjøre 250 FSB.

Ikke kjøp Abit NF7-S (tror det var navnet), mic-inn skurrer bare. det er en hardware feil på alle kortene :grumpy: kjipt for Abit men ..

ellers så er det ett bra kort har jeg hørt.. 237Fsb er max der hvis jeg ikke hsuker feil :wink:

 

Have fun :woot:

Lenke til kommentar
hei , jeg kjøpte et asus a7n8x deluxe , og en xp1800 t-bred , og 256 mb ddr pc3200 twinmos ram .  

Bare jeg økte fsb 2 mhz  , så måtte jeg ut med cmos batteriet og kødde med jumperne ! Ikke akkurat det jeg hadde forventet meg ! Føler meg lurt...... :evil:

 

Hva for en bios er dette med?. Du skriver heller ikke hva som skjer annet enn at du må ut med batteriet og kødde med jumpere. Det er et problem med cpu overspeed advarselen som lett fikses med å forandre halt on all errors til halt on no errors i bios'en, men uten flere opplysninger så er det jo ikke lett å si hva som kan være problemet. Alle som har dette kortet burde ihvertfall flashe seg til en annen bios en 1001g som er omtrent den svakeste som er blitt gitt ut til nå. Har ikke testet alle, men etter det jeg har lest på andre messageboards og erfart selv av den så er den ihvertfall utrolig dårlig.

Lenke til kommentar

Vet ikke åssn jeg flasher bios , men har den som fulgte med , eneste jeg gjør er å sette noe på mauelt ikke multiplier men fsb , rammen står på sync og når jeg setter fsb opp 2 mhz , så vil ikke maskina starte opp! Dette kan ikke være riktig så .... har du noen tips , spørr etter flere opplysninger, og hva burde låse agp porten på?

Lenke til kommentar

Bare å låse agp på 66mhz så mann kan utelukke at det er skjermkortet som er flaskehalsen. Har du prøvd å stille multiplieren et stykke ned før du starter med å øke front side bussen?. Om du har den biosen som fulgte med hovedkortet så kan det være at dette er 1001g biosen (som er helt på tur). Har du ikke prøvd det så sett også "halt on all errors" til "halt on no errors". I tillegg så kan du ta av den dere svære on screen logoen så det går ann å følge med på når maskinen henger. Starter den ikke i det hele tatt etter at du har lagra bios instillingene?.

Lenke til kommentar

bios skal vel i teorien kunne lastes ned på asus sidene på (www.asus.com.tw)

Jeg sitter også her med en 1001g bios :cry: sleit skikkelig med å få dritten i gang, og den er ikke overivrig nå heller. Klokking går ikke i det hele tatt....

Så da fant jeg ut at jeg skulle hente ned den nye biosen fra asus, MEN neida. ASUS har tatt ferie... Kinesisk Nyttår??!!?! :shrug:

SÅ de er ikke på jobb igjen før 67 feb.

 

Er det noen som har 1002 biosen liggende til a7n8xdeluxe?? og som kunne sende den??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...