morten112 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hei.. Når eg starter opp PC-en min komme den til der windows xp logoen er. Når den forsviner kommer det alldri noe opp. Noen som vett hvordan eg kan fikse det? Eller hva som gjer det? Morten Berge Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Finn frem Windows XP plata, sett den inn og slå av maskinen. Start maskinen, når du ser skriften "press a key to boot from CD" så trykker du en valgfri tast, maskinen vil nå starte installasjonen av Windows XP, hvor reperasjons delen ligger. Ved første installasjons bildet får du 3 valg, "enter" for og installere, "F3" for og avslutte og det du skal velge: R/E = repair -> pass = enter -> velg operativsystem (trykk feks 1 så Enter), i neste vindu skriver du "CHKDSK /R". Når denne opperasjonen er ferdig, ta ut CD platen, skriv "exit". Maskinen starter nå på nytt og skal forhåpentligvis fungere som normalt. Lenke til kommentar
morten112 Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Ok.. Takker for svar:) Lenke til kommentar
morten112 Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Hei.. Eg prøvde det og sette i cden, men fant ikke hvor eg skulle reperere. Så eg reinstallerte PC-en, men alikavell nå idag når eg skulle skru på.. Skjedde akkurat det samme.. Eg har hørt at andre personer også faktisk har hatt dette problemet. Nåken som vett hvorfor? Hvordan eg kan få fikset det? Veldigt slitsomt:p Morten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå