HMKG Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 hei, jeg har nettopp installert red hat 8.0 når jeg starter opp og prøver å boote linux så får jeg opp denne feilmeldingen: "ERROR 28: Selected item cannot fit into memory" hva har jeg gjort galt? Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 jeg foreslår at du booter med installasjonscd'n, og velger "boot installed system" (noe i den duren). Ta en tur i mappen /etc og åpne lilo.conf (antar at RedHat bruker Lilo). Sjekk i lilo.conf at du booter riktig partisjon. Etter forandringer i lilo.conf , må du kjøre kommandoen "lilo" som root, for å aktivisere forandringene. Ta også en tur hit: http://www.linuxquestions.org/questions/history/34749 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 har du to harddisker på samme ide-kabel hvor en av de står på cable-select? opplevede noe i den duren med div. linux-distroer, de ville ikke load pga. en hd sto på cableselect og en sto som slave Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 jeg får ikke opp noe valg om å boote installed system. jeg har kun en harddisk. noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 hva slags hovedkort har du? jeg mistenker at det er noe humbug med nforce-kortene, se signatur, den dritten har kommet opp igjen og jeg får ikke boota noe Linux i det hele tatt etter vellykket install har lyst å bytte hovedkort nå ja Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 jeg har asus a7n266-c (et nForce- hovedkort). kan det være dette som er problemet? jeg har prøvd andre distroer også, men heller ikke de får jeg bootet opp i. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 samme her, eneste som har funket er SuSE 8.1 (og slack 1 gang) har prøvd rundt 8-10 distroer se på den linken lenger oppe i tråden, der har folk samme hovedkort som meg som får den feilmeldingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå