Gå til innhold

PS2/3 componentkabel - får ikke bilde på PS2

Anbefalte innlegg

Saken er slik:

Jeg har kjøpt meg componentkabelen som i følge playstation sin hjemmeside skal funke like fint på PS2 som på PS3. Mitt mål var å få bedre bildekvalitet på ps2-spillene, via PS2, til forskjell fra hva medfølgende composittkabler kan yte. Resultatet ble at jeg ikke får frem noe bilde...

Lyden, RCA, kommer fint igjennom, selv om jeg uansett kommer til å benytte meg av optisk lydkabel. Componentinngangen på TV'en funker helt fint til min Xbox 360, så det kan ikke være noe galt med den. Bilde får jeg via compocitt hvis jeg ønsker. Har testet på alle spillene jeg har. Er kabelen min defekt, slik at jeg burde be om ny fra forhandleren min? Eller er det noe jeg misser? Har ikke PS3 til å sjekke om den funker på den i det hele tatt, noe som hadde vært praktisk.

Takk på forhånd :)

Endret av Motoko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det var noe jeg hadde misset. Alt annet nevnt over hadde jeg sjekket og dobbeltsjekket; MEN, ettersom jeg aldri tenkte på at en skulle skifte om på kabelinntillingene (som jeg fra før av ikke var helt klar over), ettersom at... skjermen var svart! Mulig tanken streifet hodet, men da tenkte jeg bare at skjermen hadde like "god" grunn til å bare bli svart igjen straks jeg brukte compnentinstillinger vcia composittkabler. Men jeg sjekket, plugget inn compositt igjen, switchet over til component - voila.

Litt tungvint system spør du meg, slikt var aldri nædvendig på Xbox 360 f.eks. Menmen, nå funker alt, håper tråden kan være til hjelp for eventuelle lignende problemer.

Takk for hjelpen, nå fyrer jeg ac Shadow of the Colossus :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...