espeneppi Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Leverte inn en Nokia 5500 til netshoposlo på garantien. Saken er at tastaturet hadde løsnet, og derfor fungerte ikke mobilen som den skulle. Nå sier deltaservice at mobilen er fuktskadet og de krever 300kr for at man kan få tilbake telefonen uten at den blir fikset. Dette er jo en mobil som skal tåle en del, og at tastaturet løsnet synes jeg ikke er akseptabelt, og grunnen til at den ble fuktskadet er vel fordi tastaturet gikk opp i liminga, noe som ikke skal skje. Er det bare å akseptere dette, eller har jeg krav på mer? Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Nå er ikke 5500 vanntett så det at det har kommet fuktskade på den er ikke helt umulig. Men når tastematten har løsnet så kan dette helt klart ha vært en medvirkende årsak. Dette er et kjent problem på en del av de tidligste produsjonene av denne telefonen. Spørsmålet da er hvor lang tid det gikk fra den feilen oppstod og til du kontaktet et verksted. Det heter i loven at du skal meld fra om feil snarest og innen rimelig tid. Har du løpt rundt med løs tastematte i to måneder vil nok verkstedet gå tilbake til det å påstå at du burde ha meldt om den feilen tidligere. Det lureste du kan gjøre er å kontakte Nokia Customer Care og be dem se på saken Lenke til kommentar
espeneppi Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Så det du sier er at Nokia kan "ta" telefonen fra Deltaservice og ta sin egen vurdering? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Du kan ringe Nokia Customer Care på 22430070 og så kan de sikkert se på saken. Deltaservice er hovedverksted for Nokia. Lenke til kommentar
howerang Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) På Nokia CC så får du kundeservice der de kan strekke seg lenger for kunden. DET får du ikke hos verkstedene. Så det beste du gjør er å kontakte Nokia Customer Care for en vurdering av en kundebehandler. Vis de godtar en reperasjon eller noe lignende så vet Deltaservice at de får betalt for det, og de har ikke noe kapasitet til å ligge å ringe til Nokia CC for en "menneskelig vurdering" av garantien, det må du gjøre selv. Endret 2. november 2007 av howerang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå