Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

selger overholder ikke salgskontrakten. hva kan jeg da gjøre

ola-dunk

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. kjøpte meg omsider en audi a6. fornøyd med bil bilen så langt. men i skriftlig kontrakt ble det skrevet at den skulle lakkeres på høyre side inne 30 dager. noe han nå har fire dager på seg ågjøre. kan jeg heve kjøpet av denne grunn. og hva hvis han bare ler av det. eller må man bruke advokat på en slik sak. har jo masse venner som ikke liker sånne folk men det får vel være siste utvei.

Takker for alle med gode svar her nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du snakka med selger om det da? Og har du gitt ham en sjangs til å lakkere?

Dersom han nekter å lakkere så tror jeg ikke det er grunnlag for heving uansett. Det du kan gjøre dersom han ikke vil innfri det du har skriftlig i kontrakten er å klage ham inn for forbrukerrådet og siden forbrukertvistutvalget.

Dersom saken er så klokkeklar som du legger den frem så vil du antakeligvis vinne saken, og han må utføre jobben, eller du får et prisavslag tilsvarende det en slik lakkeringsjobb vil koste.

Privat eller forhandler som er selger forresten?

Lenke til kommentar

har prata med han ett par ganger. sendt mail. og sist torsdag. og da skulle jeg få tilbakemelding ganske raskt. bare å få en dato. handlet privat. og det var han sjøl som tilbød seg å lakkere siden. var noen unger med skarp gjenstand som hadde ripet den opp.

Lenke til kommentar
står i klar tekst ja. innen 30 dgr etter salg. lurte bare på om jeg rett og slett kunne heve kjøpet da det rett og slett er avtalebrudd. hadde jo ikkekjøpt bilen hvis den ikke ble lakkert. men men

Dersom selgeren er enig om heving kan dere selvsagt gjøre det, men dersom du tar denne saken tviler jeg på at du vil få medhold i heving, tror snarere du vil få medhold i prisavslag tilsvarende det en slik lakkering vil koste.

Dette er jo ikke en mangel som ikke kan utbedres relativt enkelt...

Ta en titt på forbrukerrådet sine hjemmesider og ta en titt på reglene i kjøpsloven.

Hva er årsmodell og salgssum da?

Endret av Dipstick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...