eUnaas Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Jeg har fått et problem, pcen begynner å slite selv med internett sufring. og en amd 1.2ghz, 320 ram skal jo ikke slite noe med det, selv om det er winXP jeg kjører. så ser jeg i oppgavebehandling at "system" bruker all cpu, det synes jeg ikke ser helt riktig ut. Hva har skjedd? hva er galt? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Du har vel ikke tilfeldigvis lagt inn ServicePack1? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Virus? (Regner med du har sjekka det men ) Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 nei. men jeg tror jeg har funnet ut at det er den ISDN-usb-boxen jeg låner. (nå som de fo#"¤"# jæ"#¤% Nextgtentell fitt"#¤%32 har fucka opp her) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 nei. men jeg tror jeg har funnet ut at det er den ISDN-usb-boxen jeg låner. (nå som de fo#"¤"# jæ"#¤% Nextgtentell fitt"#¤%32 har fucka opp her) Sikker en trojan horse. Næ trudde det bare var telenor som var dårlig eg? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Prøv denne: http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=841 Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Til meg står det noe av det samme hvis jeg åpner Windows Task Manager. System idle process bruker 95% av CPU står det. Men på CPU usage lenger nede står det 5%. Lenke til kommentar
DonkeyDick Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Det er ikke systemprosessen som er problemet ditt. Prosessen System er grunnprosessen i Windows...alle andre prosesser styres herfra. Slik at de 99% System bruker, videreformidler den til prosesser som ber om ressurser. Se heller etter andre prosesser i Task Manageren som ikke hører hjemme. Særlig ekstra duppe-ditter som installerer seg selv på maskinen i forbindelse med Kazaa o.l bruker opp minne og resursser. Navnene deres er likt programmenes .exe fil. Ligg unna prosessene : System, User, Smss, Services, Lsass + resten av operativsystemets prosesser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Til meg står det noe av det samme hvis jeg åpner Windows Task Manager. System idle process bruker 95% av CPU står det. Men på CPU usage lenger nede står det 5%. Det er jo 100% rett, system IDLE er det systemet IKKE bruker. Så 95% idle, vil tilsi at 5% er i bruk. Så da vet du det Lenke til kommentar
CFD Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 CPUèn ligger ikke på 100% bruk. http://www.ocshoot.no/cpuheat.htm <-- Leser dere der så finner dere ut at Windows bare bruker 72% av CPUèn sin kapasitet. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 CPUèn ligger ikke på 100% bruk. http://www.ocshoot.no/cpuheat.htm <-- Leser dere der så finner dere ut at Windows bare bruker 72% av CPUèn sin kapasitet. Hva har den siden med cpu-bruk å gjøre? cpu-varme vs. cpu-bruk har nada å gjøre med at cpu-ytelsen hopper opp på 99-100%. ----------------------------- Det er 2 hovedgrunner i XP til at cpu benyttes 99-100%; *løpsk prosess *explorer prøver å lese info ifra (ødelagte) mediafiler - som regel filmer. Så hvis folket hadde prøvd å gå til tweakxp-siden som jeg har postet 40-50 ganger snart, og faktisk søker igjennom tråder, så hadde alt vært så mye enklere for alle parter. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Sånn jeg ser det er problemet ditt egentlig ikke et problem. Hvis jeg forstår deg og andre her riktig så tror jeg muligens dere misforstår litt. Når man åpner "Windows Task Manager" må man skille mellom to ting: Det ene er arket "Performance" der man kan lese av hvor mye av prosessoren som er i bruk og det andre er arket "Processes" som sier hvordan denne bruken fordeler seg mellom de ulike prosessene som er startet. Dersom det er står 99% under "CPU usage" i det første tilfellet er nok noe galt hvis du ikke kjører noen programmer. Hvis det derimot står feks 3% der og 99% på "System Idle Process" under processes, så er alt som det skal. Dette fordi det siste sier at av alle prosesser som er startet bruker de kun de tilsammen 3% av CPU kraften og av disse 3% står "System Idle Process" for 99%. Vet ikke om ting ble noe klarere, men dette var nå min tolkning... Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Om det er CPU som står på 99% usage.. da er det nok enten 1) Virus 2) Trojanhest 3) På tide med ny harddisk Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Vil forøvrig tro på den siste mest... 99% CPU usage er et dårlig tegn på en gåen harddisk.. men kan også være virus.. men antar du har en Anti Virus så da er det vel mest sansynlig med Gå'en HDD, men formater hard disken og ta en titt om du får bedre ytelse sorry for rotete post.. lørdager.... ygh Lenke til kommentar
aron Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 "Idle" kan vel oversettes direkte til "tomgang".... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Om det er CPU som står på 99% usage..da er det nok enten 1) Virus 2) Trojanhest 3) På tide med ny harddisk 4) Fixe XP-feilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå