Gå til innhold

Xeon 2,4 vs quad core 2,4

Squabble

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er nok ikke så mye bedre, det er såvidt jeg har fått med meg samme CPU med et annet navn. Ellers spekuleres det vel i at den går igjennom en litt strengere kvalitetskontroll.

Det er muligens litt større sjangs for og få en Q6600 i G0-stepping enn en X3220 i og med at førstnevnte sansynligvis selger bedre og dermed tømmer lagrene fortere for de eldre B3-utgavene(?)

Annet enn det er det vel ingen grunner til og ikke velge Xeon nei.

Lenke til kommentar
Fancy, det visste jeg ikke. Da lærte jeg noe nytt i dag også! :)

He he, viste ikke det jeg heller før jeg var en tur inneom Intel's processorfinder ;)

Gik selv å lurte på om jeg sku ha nok en Q6600 (NetShop 1850,-) - men det plutselig interessant med en X3220 (G0) for 24/7 Seti@Home :thumbup:

Lenke til kommentar

Så det er ikke mulig å vite hva man får altså. Etter slik jeg forstod det var det bra med høy thermal spec. Hva er det egentlig? Hvor høye temperaturer cpuen tåler? Edit: Nvm, så jo hva det var nå.

Så forskjellen mellom de nye og de gamle er overklokkingspotensialet/stabilitet?

Endret av Xezutal
Lenke til kommentar

Selv sitter jeg og vurderer det samme. Slik jeg har forstått så er Xenon mer rettet mot workstation(kontra spilling og andre "hjemmeting"), mao. så vil fks. Photoshop oppføre seg kjappere/bedre på denne? Eller vil det ikke være noen forskjell?

Stabilitet er også noe som er veldig viktig for meg. (Men overklokking bryr jeg meg ikke så mye om.)

... siden Xeonene ofte er kaldere enn "de andre" kan det hende at Xeonen er litt bedre totalt sett, men ikke siter meg på det.

Betyr dette at det vil være enklere å få et mer stille system? (Trenger ikke ha så bråkete vifte)?

Selv ville jeg tatt det rimeligste.

Prisforskjellen er ikke så stor at det gjør noe.

X3220 - 2 350

Q6600 - 2 295

Lenke til kommentar

Som du skriver - så er Xeon rettet mott Workstation (bedriftsmarkedet) og man formoder at disse CPU'er er mere gennomtestet end 'vanlige' CPU'er mht stabilitet og ikke mindst hvor mye varme disse tåler (thermal specs)

Dette emne er diskuteret i andre tråde.

Om du vil få et mere stille system - er helt opp til dig selv.

Ytelsesmessigt vil du ikke merke forskjell på disse CPU'er (ved samme frekvens).

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...