iNtensimilla Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hei! Tenkte jeg skulle bestille meg en pakke til Xbox360'en når jeg får penger til det, dette er hva jeg hadde tenkt meg: Sort kontroller med oppladbart batteri og lader (Står at den er for US, fungerer den ikke på min 360? skate. (Det står NTSC, fungerer den ikke i min 360 da?) Halo 3 (Her står det No Region Protection) HL: Orange Box (NTSC igjen..) Live Gold Halo3 12+1 mnd (Står bare "US") Dette kommer på 1600 kr + frakt. Kan noen fortelle hvordan man bør gå frem når man mer Play Asia om å stemple pakken med lav verdi? Sende mail på forrhånd? Ble fortalt at Wii er den eneste konsollene som har soner, og Xbox360 og PS3 er sonefrie. Er dette sant? Kan man bruke amerikanske spill på europeisk 360? Hva med håndkontroller og Live kort? Mvh. Eirik FS Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Her var det en del å ta tak i. Du får ikke alt det der i en pakke uten å betale 25% moms/toll+gebyr. Play-asia skriver riktig verdi på pakken, men du kan sende en mail og be dem sette halv pris på alle dine ordrer. Det du må gjøre da er å bestile alt en og en, ellers sender de alt sammen i en pakke. Spillene på X360 er sone-inndelt, men noen av dem er sonefrie. På sidene til play-asia kan du enkelt se om spillet fungerer i din sone. Skate er ikke sonefritt og vil kun fungere på en NTSC-maskin, mens Halo 3 og HL2 er sonfrie, og vil fungere på din pal-maskin. Kontrolleren vil jeg tro skal fingere fint, selv om jeg ikke har hørt om noen som har importert en slik. Xbox Live kortet vet jeg heller ikke noe om, men jeg selv ville ikke kjøpt det uten å ha fått noen bekreftelser på at det vil virke... Lenke til kommentar
Nerdepappa Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Fant en Xbox 360 FAQs Her er et spørmål om NTSC: I live in the U.K and I’m planning to order my Xbox 360 from the U.S, as it is much cheaper than here in the U.K. I wanted to know if it would be compatible here in the U.K. Just like current generation consoles, a console designed for North America (NTSC) won’t work on Europe (PAL) for the simple reason that games are region locked. So if you get an US Xbox 360, you’ll have to purchase NTSC games because those titles sold in Europe won’t work on your North American Xbox 360. Xbox 360 FAQs Tok en rask sjekk på nett for de 3 spillan, vil kost nest like mye å bestille i norge. Endret 30. oktober 2007 av Morixm Lenke til kommentar
Mr. Bridger Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) På Xbox360 er det opp til utgiver å bestemme om de vil ha sone inndeling. Det finnes vel lister på nettet over hva som er sonefritt og hva som ikke er det, men play-asia har som regel rett så se om de mener at spillet kan brukes på en europeisk maskin (PAL). Har brukt play-asia en gang før og da sendte jeg de en e-post og ba de halvere verdien på pakken. Virker som det er den vanligste måten hos play-asia så det kan hende at du burde dele opp bestillingen din hvis du vil ungå moms. Evt. kan du se om videogamesplus.ca har noe av det du vil ha. Det er en kanadisk butikk og de setter visst alltid verdien lavt. Se under regionfree når det gjender Xbox360 spill. Edit: Jeg vurderte også å kjøpe et Xbox Live Gold 12mnd kort fra play-asia. Jeg endte opp med å ikke kjøpe det fordi jeg ikke var sikker. Her er tråden jeg opprettet for å spørre om det kunne brukes, men det kom ikke noe helt klart svar. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=793471&hl= Endret 30. oktober 2007 av Mr. Bridger Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg kjøpte Half Life 2 Orange box til 360'n fra VGP, og den funker fint på min maskin kjøpt her til lands. Men det står nå NTSC på spillcoveret der det bruker å stå PAL på spill kjøpt her i landet. Da funker vel alle spill som det står NTSC på, eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Nei, som nenvt over, noen NTSC-spill er sonefrie, men langt fra alle. The Orange box er blant de spillene som er sonefrie... Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Edit: Jeg vurderte også å kjøpe et Xbox Live Gold 12mnd kort fra play-asia. Jeg endte opp med å ikke kjøpe det fordi jeg ikke var sikker. Her er tråden jeg opprettet for å spørre om det kunne brukes, men det kom ikke noe helt klart svar.https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=793471&hl= Kjøpte nylig et 12 måneders kort på eBay for 340 kroner. Selger var fra USA, men påsto at de virket overalt. Jeg bestilte (selger hadde ekstremt god feedback), og koden fungerte fint. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Da kan jeg bestille kontroller pakka, HL2:OB, Halo3 og Live kort. Men, tror du ikke de gidder å markere pakken med verdi på 25 dollar eller noe? Har det noe å si for de om de makerer den med halv pris eller en mer lav pris? Hvis de ikke markerer den lavere enn 50%, lønner det seg å dele opp sendingen da? Blir det ikke like dyrt som å kjøpe i norge da? :O Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Play-asia sender vel ikkje til oss på berget lenger dessverre. EDIT: Eg veit ikkje om dette her gjelder for alle varer de har inne da. Endret 30. oktober 2007 av Mala Lenke til kommentar
Mealman Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) . Endret 4. april 2009 av Mealman Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 De brukte 6 virkedager da jeg bestilte Orange Box for halvannen uke siden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Play-asia sender vel ikkje til oss på berget lenger dessverre. EDIT: Eg veit ikkje om dette her gjelder for alle varer de har inne da. Det er kun ps3 og psp og tilhørende spill de ikke sender til oss. Alt annet er det ingen problemer med. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Da skal det gå ann å bestille dette da: Sort kontroller med oppladbart batteri og lader Halo 3 HL: Orange Box Live Gold Halo3 12+1 mnd Sum: 1328 kr+ frakt. Ingen som VET at noe av dette ikke vil fungere på min Xbox360? Når jeg får penger nok, så skal jeg sende mail til PlayAsia og spørre om de gidder å markere pakken med 30$ (166 kr). Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Play-asia sender vel ikkje til oss på berget lenger dessverre. EDIT: Eg veit ikkje om dette her gjelder for alle varer de har inne da. Det er kun ps3 og psp og tilhørende spill de ikke sender til oss. Alt annet er det ingen problemer med. Bekreftes. Fikk forrige uke Logitech Wireless DJ tilsendt fra Play-Asia. Har fått de til å føre på 25% av totalprisen, så jeg klar for grensen på 200,-. De er for øvrig litt over en uke kjappere med sine forsendinger enn Amazon ( I mitt tilfelle). Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Da skal det gå ann å bestille dette da:Sort kontroller med oppladbart batteri og lader Halo 3 HL: Orange Box Live Gold Halo3 12+1 mnd Sum: 1328 kr+ frakt. Ingen som VET at noe av dette ikke vil fungere på min Xbox360? Når jeg får penger nok, så skal jeg sende mail til PlayAsia og spørre om de gidder å markere pakken med 30$ (166 kr). jo jeg, og ja alt det der vil funke på din 360 Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Da skal det gå ann å bestille dette da:Sort kontroller med oppladbart batteri og lader Halo 3 HL: Orange Box Live Gold Halo3 12+1 mnd Sum: 1328 kr+ frakt. Ingen som VET at noe av dette ikke vil fungere på min Xbox360? Når jeg får penger nok, så skal jeg sende mail til PlayAsia og spørre om de gidder å markere pakken med 30$ (166 kr). jo jeg, og ja alt det der vil funke på din 360 Åssen vet du det da? Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 de spilla er sonefrie, sånn kontroller og sånt har ingen betydning om 360'en din er PAL eller NTSC, og Live gold card.. vel du leste vel hva StaBBer skrev. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Ikke vær så sikker på at de Gold-kortene funker! Funker bare med US konto, ikke norsk. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Ikke vær så sikker på at de Gold-kortene funker! Funker bare med US konto, ikke norsk. Om koder fra Asia virker eller ei vet jeg ikke, men som sagt så bestilte jeg en 12 måneders kode fra en amerikansk selger på eBay. Sendte mail først, han bekreftet at det funket overalt. Bestilte, og det funket fint. Betalte 340 kroner. Digg pris, koster vel 499 på Live og i norske butikker. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Ikke vær så sikker på at de Gold-kortene funker! Funker bare med US konto, ikke norsk. Om koder fra Asia virker eller ei vet jeg ikke, men som sagt så bestilte jeg en 12 måneders kode fra en amerikansk selger på eBay. Sendte mail først, han bekreftet at det funket overalt. Bestilte, og det funket fint. Betalte 340 kroner. Digg pris, koster vel 499 på Live og i norske butikker. Rart, har hørt om folk som ikke fikk brukt sine kort fra USA på norske kontoer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå