Amberlamps Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) * Endret 20. november 2007 av erikpassat Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Har du fått tilbud om lånetelefon? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 hvis samme feil oppstår når du får den tilbake så har du krav på omlevering eller heving av kjøpet. ...og læreren din tar feil, det står ingenting i lovverket om at hvis mobilen er borte i mer enn 10 dager så har du krav på ny. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Har du fått tilbud om lånetelefon? Niks...? hvis samme feil oppstår når du får den tilbake så har du krav på omlevering eller heving av kjøpet. ...og læreren din tar feil, det står ingenting i lovverket om at hvis mobilen er borte i mer enn 10 dager så har du krav på ny. Åkei takk! Vet du om en side alt dette står? Greit å ta med seg lovene til butikken... de gjør alt for å slippe unna slike ting! Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) ...og læreren din tar feil, det står ingenting i lovverket om at hvis mobilen er borte i mer enn 10 dager så har du krav på ny. Læreren hans har et poeng med det han sier. Hentet fra §30, tredje ledd i Forbrukerkjøpsloven; Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Trådstarter har i dette tilfellet ikke fått tilbud om lånetelefon, og kan ta det med i sin argumentasjon om at han ønsker heving eller omlevering av kjøpet. Anbefaler å lese mer hos Forbrukerportalen. Endret 30. oktober 2007 av escobar Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 det vil kun ha noe å bety om forbruker har krevd erstatningsgjenstand og ikke fått det. det er ikke selger som skal tilby dette, det er forbrukeren som skal kreve det! Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Videre så er ikke 10 dager på service urimelig lang tid. Han kan ikke kreve et nytt produkt uansett om han har fått et låneprodukt eller ei. Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Kreve ditt og kreve datt.. Fint med forbrukerlover i dette landet, men herregud så mye vi krever av dem. hvis samme feil oppstår når du får den tilbake så har du krav på omlevering eller heving av kjøpet. Ved tredjegangs feil gjelder dette ja. Trådstarter har i dette tilfellet ikke fått tilbud om lånetelefon, og kan ta det med i sin argumentasjon om at han ønsker heving eller omlevering av kjøpet. Nå er vel lånetelefon noe man må spørre etter og ikke få kastet etter seg. Endret 31. oktober 2007 av Dj_Matsern Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Om ikke forhandler kan garantere deg at du får igjen mobilen etter 14 dager har du krav på lånetelefon. Må du levere den inn mer en 2 ganger kan du heve kjøpet Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Om ikke forhandler kan garantere deg at du får igjen mobilen etter 14 dager har du krav på lånetelefon.Må du levere den inn mer en 2 ganger kan du heve kjøpet Krav ja, men det betyr ikke at forhandleren må tilby seg å gi deg en. Det betyr bare at du selv kan kreve å få en. To vidt forskjellige ting. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Om ikke forhandler kan garantere deg at du får igjen mobilen etter 14 dager har du krav på lånetelefon.Må du levere den inn mer en 2 ganger kan du heve kjøpet pisspreik...les lovteksten før du uttaler deg. Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 sry, bomma med en uke da. lenge siden jeg har hatt om emnet. Korrekt: tar det mer en 1 uke har du krav på lånetelefon Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 sry, bomma med en uke da. lenge siden jeg har hatt om emnet. Korrekt: tar det mer en 1 uke har du krav på lånetelefon Kanskje litt greit også å si at dersom du må levere den inn mer enn to ganger for samme feil så kan du også kreve å heve kjøpet dersom mangelen ikke er uvesentlig? Det eneste du skrev var at at du måtte levere den inn to ganger. Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Nå handler vel tråden om at telefonen rister,lyser whatever når den lader, så jeg svarte trådstarter. Han har samme problemet nå to ganger, må han levere den inn en gang til så kan han heve kjøpet. Denne tråden handler ikke om forbrukerloven generelt? Jeg skrev mer om det som omhandler han og hans situasjon. Men for å sitere loven så alle blir fornøyde Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Nå handler vel tråden om at telefonen rister,lyser whatever når den lader, så jeg svarte trådstarter. Han har samme problemet nå to ganger, må han levere den inn en gang til så kan han heve kjøpet.Denne tråden handler ikke om forbrukerloven generelt? Jeg skrev mer om det som omhandler han og hans situasjon. Men for å sitere loven så alle blir fornøyde Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet. Ok, sorry min feil. Så ikke at det var andre gangen at trådstarter hadde samme problem. Trodde du mer generelt refererte til Forbrukerkjøpsloven.. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Nå handler vel tråden om at telefonen rister,lyser whatever når den lader, så jeg svarte trådstarter. Han har samme problemet nå to ganger, må han levere den inn en gang til så kan han heve kjøpet.Denne tråden handler ikke om forbrukerloven generelt? Jeg skrev mer om det som omhandler han og hans situasjon. Men for å sitere loven så alle blir fornøyde Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet. ikke for å pirke, men hvilken lovtekst er det egentlig du siterer? Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 http://forbrukerportalen.no/ Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Nå handler vel tråden om at telefonen rister,lyser whatever når den lader, så jeg svarte trådstarter. Han har samme problemet nå to ganger, må han levere den inn en gang til så kan han heve kjøpet.Denne tråden handler ikke om forbrukerloven generelt? Jeg skrev mer om det som omhandler han og hans situasjon. Men for å sitere loven så alle blir fornøyde Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet. ikke for å pirke, men hvilken lovtekst er det egentlig du siterer? Du tenker kanskje på dette: To sjanser til å rette samme feil: Forbrukerkjøpsloven §30, andre ledd. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Lånegjenstand: Forbrukerkjøpsloven §30, tredje ledd. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Endret 1. november 2007 av Nuffern Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 http://forbrukerportalen.no/ skal du sitere lovtekster så kan det være greit å bruke lovteksten som kilde, og ikke en vilkårlig side på internett. du finner lovtekstene på www.lovdata.no nuffern har vel linket direkte til paragrafene. Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Vel, hadde du brydd deg ville du funnet det på den siden, den er btw ikke random. men off-topic ftw eh? om du er så gira på og buste meg for noe så send en PM Endret 1. november 2007 av cake^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå