Gå til innhold

billig og grei pc?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc, går skole så har ikke alt for mye penger!

Pc skal i hovedsak brukes til å surfe på nette, koble pc til tv og litt cs spilling!:p

-AMD 64 x2 5600 = ca 1000kr

-Crucial DDR2 Ballistix pc8500 2x1GB = 750kr

-MSI K9AGM2 hovedkort = 520kr

-grafikk kort? maks 1000kr

Har:

-500GB sata harddisk

-Kabinett

-dvd brenner

-tastatur osv

ser dette greit ut? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye penger tenker du maks her ? :)

Kan foreksempel 4k være en grei øvre grense?

Dessuten, tror jeg ikke Ballistix vil være nødvendig på et så enkelt oppsett, de brikkene er laget for skikkelig klokking.

Disse rammene vil jeg tro holder massevis til ditt forbruk :)

Jeg vet ikke hvor mye du vil bruke, du sparte jo litt nå, så kanskje du vil gå litt opp på skjermkort fronten, eventuelt hovedkort ?

Et sånt foreksempel, mye mer fremtidsrettet på brikkesett og diverse, og hvis du velger dette må du også bytte cpu, noe som jeg absolutt ville anbefalt. AMD har aldri på seg å være noe særlig idag, de blir bedre, men det er først om en liten stund til enda ;)

Siden det ble endel linker så tenkte jeg det var like greit med en handleliste. :)

Cpu er forresten veldig klokkevennlig bare med boxed kjøler. (medfølgende kjøler) :)

Handleliste :)

Hva slags strømforsyning har du ? :)

Lenke til kommentar

ja ikke mere enn 4k, helst under =) .. okei, bare så at hw.no anbefalte amd 64 x2 i middelklassen.

har et chieftec kab. ikke sikker på hvor mye strøm.300w kanskje? :p .. hvordan er støyen på det nvidia kortet? leste at dette kortet også var bra X1950 Pro ?

blir kanskje å bruka pc på litt andre spill som kanskje krever litt mere enn cs.

men de rambrikkene så greie ut svært billig :D

men X1950 Pro støtter vel ikke dx10? eller har det noe å si?

Lenke til kommentar
ja ikke mere enn 4k, helst under =) .. okei, bare så at hw.no anbefalte amd 64 x2 i middelklassen.

har et chieftec kab. ikke sikker på hvor mye strøm.300w kanskje? :p .. hvordan er støyen på det nvidia kortet? leste at dette kortet også var bra X1950 Pro ?

blir kanskje å bruka pc på litt andre spill som kanskje krever litt mere enn cs.

men de rambrikkene så greie ut svært billig :D

men X1950 Pro støtter vel ikke dx10? eller har det noe å si?

Hmm, 300w er ikke nok, og det sikkert en møkka strømforsyning om jeg ikke skulle ta helt feil, skal se om jeg kan hive inn en ny en :p

Kompis av meg har det kortet og han har ikke problemer med støy ihvertfall, kanskje fordi alt han har er gode vifter og skikkelig kjøling, som igjen gjør at skjermkortet ikke får mye å tenke på angående varme. Men tror ikke det skal bråke noe særlig.

1950pro støtter ikke dx10 og ja, det har noe å si, det har ganske mye å si egentlig, siden du kjøper ny pc nå og "grovt" sagt så er dx9 på vei ut. Dette har noe med grafikk og gjøre og en hel del du kan prate i timesvis om. Det er ihvertfall viktig om du ikke skal oppgradere om noen måneder igjen ;)

8600gt klarer endel mer på bra grafikk, og cs krever ingenting, mener du kan kjøre alt på rimelig høyt med integrert skjermkort, men så har det jo crappy spillbarhet og crappy grafikk.. :)

Med dette kortet vil du nok oppleve å spille det meste på medium og kanskje noe på high med 1280x1024 eller under i oppløsning... (skjønte du noe der ? :p)

Amd anbefales som en middelklasse cpu ja, men har du muligheten til intel så er det mye bedre med intel. :p

tenker du sånn sett, så er egentlig ikke PC-en din en middelklasse, heller kanskje en lavbudsjett pc :p på grensen til middelklasse.

Rambrikkene er veldig anbefalt og bra til ditt bruk ;)

Lenke til kommentar
Kanskje litt OT, men er ikke E6750 en bedre prosessor enn E6420. Eller er sistnevnte bedre hvis man skal klokke? Hadde tenkt til å bestille nesten likt oppsett selv så håper det er greit jeg slenger inn litt spørsmål =)

Jo, uten at jeg skal si for mye...

begge klokker veldig bra, men e6750 har et mye bedre utgangspunkt. som gjør at den kan klokke høyere, (2,0 vs 2,67)

that makes sense, sant ?

Lenke til kommentar
Ikke noe vits i å kjøpe E6420 når E6750 koster det samme nei.

haha, :blush:

Det må jeg si, jeg ikke så igår når jeg satt opp, men tror demoprisen på en cpu var det som gjorde at den kostet rett rundt 1000 kroner..

Og til trådstarter:

Ny handleliste er oppe med Strømforsyning og cpu!

Strømforsyningen er veldig bra. :)

Hvis ikke har du Hvermannsen anbefalingen som hw har laget. som er også veldig bra til ditt bruk. kommer på rett over 4000 :)

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...