Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tenningsrekkefølge på 90' kadett


Gromle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Er ikke alltid det er slik at Syl 1 er ved registeret. På Peugeot er det stikk motsatt.

 

Hvem andre enn franskmenn lager syke løsninger? Når man prater sjennerellt bil eksiterer ikke franske biler. For min del bruker jeg kun disse franske bilprudusentene som sjellsord

Lenke til kommentar
Er ikke alltid det er slik at Syl 1 er ved registeret. På Peugeot er det stikk motsatt.

 

Hvem andre enn franskmenn lager syke løsninger? Når man prater sjennerellt bil eksiterer ikke franske biler. For min del bruker jeg kun disse franske bilprudusentene som sjellsord

Ok. Jeg velger å ikke si noe her...

Endret av -Shark-
Lenke til kommentar

Meeeen.. Nå har ett nytt problem dukket opp. Bilen starter helt fint, går litt på tomgang, så dør den. Gir man den turtall så holder den seg fint, og går tilsynelatende greit.

Og når man starter den igjen etterpå, så starter den ganske hardt og brutalt.

Kan det rett og slett være at den får feil blanding?

Og hvor justerer man det? Fant ikke noen vettig plass som så ut som noe justeringsskrue.

 

Eller kan det være andre ting? Plugger, rotor og fordelerlokk er nytt.

Lenke til kommentar

Hvor gamle er pluggene? Har bilen kjørt fint med de før eller er de helt nye? Jeg hadde samme problem på min etter pluggskifte og da var det feil type plugger.

 

M.a.o. hvis dette problemet oppsto etter skifte av plugger, rotor og fordelerlokkm, så er det nok garantert feil type/feilproduserte plugger, siden rotor og fordelerlokk er rimelig idiotsikre deler som er enten passer eller ikke passer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Hvor gamle er pluggene? Har bilen kjørt fint med de før eller er de helt nye? Jeg hadde samme problem på min etter pluggskifte og da var det feil type plugger.

 

M.a.o. hvis dette problemet oppsto etter skifte av plugger, rotor og fordelerlokkm, så er det nok garantert feil type/feilproduserte plugger, siden rotor og fordelerlokk er rimelig idiotsikre deler som er enten passer eller ikke passer.

 

Si ikke det, monterte en gang feil rotor på en bmw, alt virket fint men turtalls sperren kom allerede ved 2500 o/min

Lenke til kommentar
Hvor gamle er pluggene? Har bilen kjørt fint med de før eller er de helt nye? Jeg hadde samme problem på min etter pluggskifte og da var det feil type plugger.

 

M.a.o. hvis dette problemet oppsto etter skifte av plugger, rotor og fordelerlokkm, så er det nok garantert feil type/feilproduserte plugger, siden rotor og fordelerlokk er rimelig idiotsikre deler som er enten passer eller ikke passer.

 

Si ikke det, monterte en gang feil rotor på en bmw, alt virket fint men turtalls sperren kom allerede ved 2500 o/min

 

Jeg ordla meg litt feil. Rotorene og fordelerlokkene på Kadetten'e er rimelig idiotsikre! Tenkte kun på bilen til OT. Disse bilene er rimelig enkelt oppbygd. :)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Plugger, fordelerlokk og rotor ble skiftet for at bilen begynte å fuske litt (og de var generelt veldig slitt). Den går renere etter byttet, men har fortsatt samme tendenes til å kveles.

 

Og tror det skal være rette plugger, var ihvertfall de jeg fikk hos mekonomen når de søkte opp reg. nr på bilen.

 

Har også fått ett tips om at det kan automatchoken som har hengt seg. Hvordan sjekker man det?

Endret av Gromle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Siden den er nyere enn -88, har den, såvidt jeg husker, Bosch Monomotronic TBI innsprøytning, og dermed ikke noen "automatchocke". Kan det være at regulatoren for luftmengde på tomgang har begynt å svikte?

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg forsøkte å rense min, men det hjalp ikke. Måtte bytte den. Jeg fikk forøvrig feilmelding i motorstyringen om at den trakk for lite/mye strøm (iflg feilkode).

Lenke til kommentar

Trodde denne doningen hadde automatchoke jeg. Er forgasser og mekanisk(?) innsprøytning. Men hey, hva vet vel jeg :p

Hvor finner jeg denne tomgangs\luftamasse regulatoren?

 

Og om det er denne regulatorsaken, gjør jeg vondt verre med å kjøre med bilen?

Endret av Gromle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...