Gromle Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Heisann. Noen som hva tenningsrekkefølgen er på en 90 kadett 1,6i? Og hvordan ser jeg på fordelerlokket hva som er 1? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 1342 sett den på tenningsmerket ved reimhjulet og se hvordan rotoren står. Er kanskje et hakk i fordeleren som viser hvor nr. 1 er. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Heisann. Noen som hva tenningsrekkefølgen er på en 90 kadett 1,6i? Og hvordan ser jeg på fordelerlokket hva som er 1? 1342 som sagt. Nr 1 ser du enten ved hjelp av merke eller der var rotoren sitter- enden med metal skal peke på nr 1. Mener jeg. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Ja okei.. Og regner med at nr 1 motoren er den til venstre (tverrstilt motor)? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Ja sylinder 1 sitter nærmest register siden. altså fra venstre. Lenke til kommentar
eab Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Såvidt jeg husker så hadde jeg girkassa foran føttene på opelen min... Og rattet i den var på venstre side. Så dere bør nok sjekke litt opp i den venstre/høyre problematikken Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 jaja, når man står foran bilen og ser ned i motorrommet da Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Er ikke alltid det er slik at Syl 1 er ved registeret. På Peugeot er det stikk motsatt. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Er ikke alltid det er slik at Syl 1 er ved registeret. På Peugeot er det stikk motsatt. Men så er nå ikke franskmennene som alle andre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Er ikke alltid det er slik at Syl 1 er ved registeret. På Peugeot er det stikk motsatt. Hvem andre enn franskmenn lager syke løsninger? Når man prater sjennerellt bil eksiterer ikke franske biler. For min del bruker jeg kun disse franske bilprudusentene som sjellsord Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Er ikke alltid det er slik at Syl 1 er ved registeret. På Peugeot er det stikk motsatt. Hvem andre enn franskmenn lager syke løsninger? Når man prater sjennerellt bil eksiterer ikke franske biler. For min del bruker jeg kun disse franske bilprudusentene som sjellsord Ok. Jeg velger å ikke si noe her... Endret 31. oktober 2007 av -Shark- Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Meeeen.. Nå har ett nytt problem dukket opp. Bilen starter helt fint, går litt på tomgang, så dør den. Gir man den turtall så holder den seg fint, og går tilsynelatende greit. Og når man starter den igjen etterpå, så starter den ganske hardt og brutalt. Kan det rett og slett være at den får feil blanding? Og hvor justerer man det? Fant ikke noen vettig plass som så ut som noe justeringsskrue. Eller kan det være andre ting? Plugger, rotor og fordelerlokk er nytt. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hvor gamle er pluggene? Har bilen kjørt fint med de før eller er de helt nye? Jeg hadde samme problem på min etter pluggskifte og da var det feil type plugger. M.a.o. hvis dette problemet oppsto etter skifte av plugger, rotor og fordelerlokkm, så er det nok garantert feil type/feilproduserte plugger, siden rotor og fordelerlokk er rimelig idiotsikre deler som er enten passer eller ikke passer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hvor gamle er pluggene? Har bilen kjørt fint med de før eller er de helt nye? Jeg hadde samme problem på min etter pluggskifte og da var det feil type plugger. M.a.o. hvis dette problemet oppsto etter skifte av plugger, rotor og fordelerlokkm, så er det nok garantert feil type/feilproduserte plugger, siden rotor og fordelerlokk er rimelig idiotsikre deler som er enten passer eller ikke passer. Si ikke det, monterte en gang feil rotor på en bmw, alt virket fint men turtalls sperren kom allerede ved 2500 o/min Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Hvor gamle er pluggene? Har bilen kjørt fint med de før eller er de helt nye? Jeg hadde samme problem på min etter pluggskifte og da var det feil type plugger. M.a.o. hvis dette problemet oppsto etter skifte av plugger, rotor og fordelerlokkm, så er det nok garantert feil type/feilproduserte plugger, siden rotor og fordelerlokk er rimelig idiotsikre deler som er enten passer eller ikke passer. Si ikke det, monterte en gang feil rotor på en bmw, alt virket fint men turtalls sperren kom allerede ved 2500 o/min Jeg ordla meg litt feil. Rotorene og fordelerlokkene på Kadetten'e er rimelig idiotsikre! Tenkte kun på bilen til OT. Disse bilene er rimelig enkelt oppbygd. Endret 1. november 2007 av LiamH Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Plugger, fordelerlokk og rotor ble skiftet for at bilen begynte å fuske litt (og de var generelt veldig slitt). Den går renere etter byttet, men har fortsatt samme tendenes til å kveles. Og tror det skal være rette plugger, var ihvertfall de jeg fikk hos mekonomen når de søkte opp reg. nr på bilen. Har også fått ett tips om at det kan automatchoken som har hengt seg. Hvordan sjekker man det? Endret 1. november 2007 av Gromle Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Siden den er nyere enn -88, har den, såvidt jeg husker, Bosch Monomotronic TBI innsprøytning, og dermed ikke noen "automatchocke". Kan det være at regulatoren for luftmengde på tomgang har begynt å svikte? Endret 1. november 2007 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Er vel kanskje tomgangregulatoren som trenger en rens ja... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg forsøkte å rense min, men det hjalp ikke. Måtte bytte den. Jeg fikk forøvrig feilmelding i motorstyringen om at den trakk for lite/mye strøm (iflg feilkode). Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Trodde denne doningen hadde automatchoke jeg. Er forgasser og mekanisk(?) innsprøytning. Men hey, hva vet vel jeg Hvor finner jeg denne tomgangs\luftamasse regulatoren? Og om det er denne regulatorsaken, gjør jeg vondt verre med å kjøre med bilen? Endret 1. november 2007 av Gromle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå