gandy Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 En 19.5mm forgasser ville jeg brukt "tips" Lenke til kommentar
Gramex Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Nei faktisk blir ikke bensin omgjort til gass selv om du oppbevarer den i en sylinderformet gjenstand. Dessuten går de fleste mopeder på propan.Når du snakker om å forgasse en motor, blir jo det logisk å spørre om hvor mye du skal forgasse den. For som jeg sa: 30ml er alt formye for en liten 50kubiker som du har.. Har du egentlig peiling på moped i det hele tatt? Lenke til kommentar
Plank Plank Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Har du egentlig peiling på moped i det hele tatt? Eh ja? Var det noe av det du ikke skjønte? I så fall er det vel kanskje DU som ikke har peiling! Lenke til kommentar
CFM Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Men nå ble det her veldig Off Topic da.. Jeg har en derbi senda, med trim sylinder (vet ikke hvor stor) og nå nytt effektanlegg (yasuni) Jeg har også tenkt å bytte ut rid-ventilen, bør jeg skifte noe annet da, som F.eks dyse eller noe annet. Og tror dere den kommer til å gå passe bra Takker for alle svar: ) Alt i alt (du har sikkert funnet det ut nå) men hvis du bytta til eff. anlegg så lønner det seg å sette i ca 10% større dyse. Jeg hadde satt på en 21mm forgasser siden du har trimsylinder, men regner med at det sitter på? Valg av dyser og slikt finner du her Endret 7. januar 2008 av gilera Lenke til kommentar
nikotin Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Har du egentlig peiling på moped i det hele tatt? Eh ja? Var det noe av det du ikke skjønte? I så fall er det vel kanskje DU som ikke har peiling! hva faen du vel kansje lagt merke til at når du kjører, må du på BENSIN-stasjonen for å fylle BENSIN? hvis du har en moped med manuelt gir, burde det vært pålagt å vite i hvertfall hva kjerra GÅR på??? jeg håper virkelig at du kødder ass... at det er mulig... Lenke til kommentar
fredrik1302 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Vet ikke hvor lurt det er å begynne med gasser sammen med motoren - med tanke på at motoren produserer ganske mye varme! HVILKE GASSER. ingen har pratet om noen gasser her. det er snakk om en FORGASSER. noe som blir kalt for "gasser". hvis du ikke hvet hva det er ( lite sansynlig at du gjør) så burde du holde deg unna en tråd om moped trimming. Men hvilken gass er det snakk om her? igjenn det har aldri vert snakk om noen gass!!!! Forgass er bedre ja. Da får du autokontroll av utslippet i tillegg. hva faen er det for noe tull du snakker om her.. Forgass Du er ikke helt smart. hvem i helvette begynner med gass på en moped. Nei av selve gassen! hvilken gass. du snakker jo som om du er i en egen verden... OK la meg forklare (noobs):Når man sprøyter en eksplosiv gass inn i en motor, og har planer om å BRUKE motoren - da sier det seg selv at man bør være ekstremt forsiktig! Du svarte ikke på hvilken gass det var snakk om, men jeg går ut i fra at det er propan. Om du da bruker mer enn 30ml, vil jo hele greia eksplodere! hvorfor i helsikke skal man sprøyte inn eksplosiv gass Nei faktisk blir ikke bensin omgjort til gass selv om du oppbevarer den i en sylinderformet gjenstand. Dessuten går de fleste mopeder på propan.Når du snakker om å forgasse en motor, blir jo det logisk å spørre om hvor mye du skal forgasse den. For som jeg sa: 30ml er alt formye for en liten 50kubiker som du har.. går de fleste mopeder på propan nå ja.. syntes du skal linke til noen eksempler.. faen du er domm Eh ja? Var det noe av det du ikke skjønte? I så fall er det vel kanskje DU som ikke har peiling! er ikke rart folk ikke sjønner hva du babler om det er jo bare tøv dette er det sykeste jeg har sett. tenkt å villede en som lurer på om han trenger ny dyse når han bytter til effektpåtte og trimm reed. med efekt påte og trimm reed så vill jeg ha kjøpt 80, 85 og 90 dyse. det er forskjellig fra motor til motor hvilken dyse som passer. husk at du også må justere forgasseren når du bytter dyse.. du justerer med den nåla som står i speederstemplet og den skruen som justerer blandings forholdet. (den som ikke er tomgang) det er ikke noe påeng å bytte forgasser når kun trimmpåtte og reed. men putter du på en trimmsylinder også så ville jeg byttet til en 21 mm forgasser eller oppover Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Nils_wie spiller nok bare dum, but why? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Noen er sikkert sånn at de bare MÅ kødde.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå