Gå til innhold

Spill PC som kan plasseres i stua uten og sjenere.

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny PC om ikke alt for lenge, og tenkte da på og bygge en PC som er ment for spilling, men som kan plasseres i stua.

Jeg er ikke ute etter en ren Stue PC, men en PC som jeg kan plassere i stua om jeg måtte ønske, uten at den virker som ett monster.

Her er det jeg har kommet frem til sålangt:

Kabinett: Zalman HD160 HTPC

Hovedkort: Asus P5N32-E SLI

Prosessor: Intel Core 2 Duo E6850

Skjermkort: Asus 8800 GT

Minne: GeIL DDR2 PC6400 Ultra (4 x 1GB)

DVD-ROM: Samsung SH-S183A

Harddisk: Samsung SpinPoint T166 500GB

Strømforsyning: Corsair VX550W

CPU kjøler: Thermaltake Big Typhoon

Noen som har enkle tips og erfaringer?

Prisguiden Handlevogn

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

cpu: e6850, generer mindre varme og trenger mindre kjøling, du skal ikke bruke noe særlige multithread program, om du ikke skal encode/decode filmer da??

Vifter. 120mm(stillere enn mindre) om du har plass til det i et slik liggende kabinett, kjenner ikke til dette og kan derfor ikke anbefale. JEg har selv 120 mm noctua vifter, de er jeg meget godt fornøyd med, hører de ikke om jeg setter på lav hastighet.. men sjekk tester av vifter thermaltake viftene skal være veldig bra..

8800 gt kortet er bra ja når det gjelder skjermkort,

lyd er jeg ikke noe bra på, så det overlater jeg til andre

Lenke til kommentar
Noen flere som har tips?

Vifter. 120mm(stillere enn mindre) om du har plass til det i et slik liggende kabinett, kjenner ikke til dette og kan derfor ikke anbefale...

... men sjekk tester av vifter thermaltake viftene skal være veldig bra..

Er ikke plass til 120mm vifter i det kabinettet, så blir 2stk 80mm vifter. Venter med dette til jeg har testet de som følger med kabinettet.

Now I'm hearing the 8800gt has heat problems because of the single slot design...
Tenkte jeg heller kunne ta GTS da.

Vil dette være et godt valg av meg? Som sagt så vil den bli brukt til mye spilling, men også en del til HD filmer.

Kabinettet er jo voldsomt deilig, og det sies den har gode "lufteløsninger" så jeg tror på det.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Hyggelig å se at du har valgt min anbefaling av kabinett! ;-)

Det med at det ikke støtter 120mm vifter er en sannhet med modifikasjoner. Jeg anbefaler deg å kjøpe en PSU med 120mm vifte, så plasserer du den så den kan dra luft gjennom gitteret/filteret i siden. Da blir PSU'en kaldere og resten av boksen også. I tillegg har jeg selv satt fast en 120mm vifte med dobbeltsidig tape på innsiden av gitteret/filteret på andre siden. Sett de medfølgende 80mm viftene på 5V kontaktene, og de vil ikke bråke noe særlig.

I tillegg er det mulig å sette en 80mm (mulig 92mm også, men er litt usikker) vifte til å kjøle harddiskene i den vibrasjonsdempede HDD ramma. Drar luft fra undersiden av kabinettet.

Ville forresten byttet ut 8800GTS kortet med et 8800GT kort i stedet. Vanskelig å få tak i foreløpig, men om du har mulighet til å vente et par uker, så virker dette som å være et mye bedre kjøp!

Endret av pstub
Lenke til kommentar
Zalman vf1000 er en bra gpu kjøler
Regner med den passer til 8800GT/GTS?

Zalman kabinettet er bra, men et rimeligere alternativ er Silverstone SST-LC20. Finnes i svart og sølv.
Joda, men jeg har forelsket meg i Zalman kabinettet nå.

Hyggelig å se at du har valgt min anbefaling av kabinett! ;-)

Det med at det ikke støtter 120mm vifter er en sannhet med modifikasjoner.

Ville forresten byttet ut 8800GTS kortet med et 8800GT kort i stedet. Vanskelig å få tak i foreløpig, men om du har mulighet til å vente et par uker, så virker dette som å være et mye bedre kjøp!

Det kabinettet i sort farge passer helt 100% perfekt i forhold til forsterkeren min. Nydelig!

Og regner med at det er ikke så vanskelig og få plass til noen større vifter hvis det blir bruk for det.

Er GT kortene og GTS like, eller er GTS verdt de få kronen ekstra? Tenker på spilling.

Jeg har selv en HTPC hvor jeg kjører et SB Audigy 2 ZS koblet mot forsterker med en SPDIF kabel, funker fint som F det. GIr meg DD ut og bra lyd.
Skal sjekke opp det kortet, takk for tipset.

Ellers trenger jeg fremdeles en strømforsyning.

Lenke til kommentar

LYD:

S/PDIF-out on Back I/O Port

This motherboard provides convenient connectivity to external home theater audio systems via coaxial and optical S/PDIF-out (SONY-PHILIPS Digital Interface) jacks. It allows to transfer digital audio without converting to analog format and keeps the best signal quality.

Ville anbefalt å bruke intregert lydkort siden du har forsterker som skal tas av lyd dekoding osv. Bare sett på digital-out passtrough.

PSU

Til PSU så ville jeg hvertfall ikke valgt MIST500W, det viser seg å være masse problemer med disse. Pluss at du har kun 1 års garanti. Så vil velg PSU som er stabil og gir ifra seg lite støy så bør du velge corsair VX450W. Den har hele 5års garanti! Veldig kjekt

Test av HW.no

link til produsenten

KABINETT

Når det kommer til kabinett så er det kjekt med litt stor kabinett for stor lagringskabinett og at den har god luftgjennomstrøming. Pluss at den har minst 2 USB koblinger i front slik at du kan lett koble til spillekontrollerer og sånt. Og ikke minst er det kjekt med fjernkontroll :)

Jeg vil anbefale deg Silverstone GD01-MXR.

Det er fordi den har god plass. Veldig fin LCD-display og følger med fjernkontroll som kan kontrollere det meste. Og kan programers til å styre hvilken som helt program på PC-en.

I tillegg har to brønner i front til både dvd og eventuelt HD eller Blu-ray i framtiden. Og den har selvfølgelig 2 usb og minnekort leser i front. Og det beste er at den har plass til 6 hdd inne. Bruker denne kabinettet i min HTPC, fungerer utmerket! Anbefales. Prisen er litt høy, men er verdt hvert øre.

SKJERMKORT

Når det gjelder skjemkort så ser at du har valgt en XFX GeForce 8800 GT XXX.

Jeg heller anbefale deg og gå for en standard GeForce 8800 GT og overklokk den selv ved å bytte vifte. Du kan lese litt om overklokkings muligheter her.

Link til litt om overklokking av 8800 GT

Håper jeg har vært til hjelp! :)

Endret av Adda
Lenke til kommentar

Og 8800GT kan bruke samme kjølerne som 7900GT, så da blir eventuelt kjølervalg enklere.

Sitter og tenker om jeg skal koste på meg ett Asus P5N32-E SLI hovedkort, og 2stk Asus 8800GT....

Ville anbefalt å bruke intregert lydkort siden du har forsterker som skal tas av lyd dekoding osv. Bare sett på digital-out passtrough.

PSU

Til PSU så ville jeg hvertfall ikke valgt MIST500W, det viser seg å være masse problemer med disse. Pluss at du har kun 1 års garanti. Så vil velg PSU som er stabil og gir ifra seg lite støy så bør du velge corsair VX450W. Den har hele 5års garanti! Veldig kjekt

Test av HW.no

link til produsenten

Takk for tipset med lyden, sparte noen kroner der ja.

Får vel si det samme om PSU tipset, skal se rundt på de andre.

Ang kabinett har jeg veldig lyst på det Zalman kabinettet jeg allerede har valgt.

Men om du mener noen andre kabinetter vil være ett ganske mye bedre valg er jeg åpen for forslag.

Ang skjermkort så har jeg bestemt meg for å gå for standard 8800GT nå ja, men lurer på om jeg skal satse på ett SLI hovedkort... for å holde mulighetene åpne.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Zalman kabinettet har plass til 4 harddisker som burde holde en stund med de kapasitetene som fins idag. det er også utganger for 2stk USB og 1stk FireWire i front, pluss kortleser. Disse er dekket av et lokk for å unngå at støv kommer inn. Lokket er selvfølgelig i samme aluminiumskvalitet som resten av kabinettet. Ikke noe plastic-fantastic her nei! Kvalitet hele veien!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...