Gå til innhold

Spillverket.no: Positivt med terningkast og konklusjon på anmeldelser?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva dere synes om terningkast og konklusjon på anmeldelsene av spill?

Personlig så er det lenge siden jeg gadd å lese hele omtalen av et spill, jeg hopper heller ned å ser på terningkastene og konklusjon. Det må liksom være et spill jeg har høye forventninger til for at jeg gidder å lese hele.

Er dette bare meg (noe det sikkert er) eller er det et "problem"?

(Bare lurer altså)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi er klar over at noen lesere hopper rett til konklusjonen og karakteren. Men vi syns ikke det er noe problem, så lenge vi vet at tusenvis setter pris på langversjonen. Vi ønsker å gi leseren et valg om å lese en grundig vurdering, eller et kort, oppsummert syn. Å fjerne karakteren har i grunn aldri falt oss inn. Personlig tror jeg ikke det vil gagne noen.

Det som imidlertid kan være problematisk, er lesere som begynner å diskutere vår vurdering, kun på bakgrunn av karakteren og to setninger fra konklusjonen. Men dem er det heldigvis ikke mange av :)

Lenke til kommentar

Synes at man egentlig kunne gjøre et forsøk på å fjerne karakteren i bunnen av spillet. Ikke bare blir det mye misfortåelse fordi mange ikke leser hele omtalen, jeg synes og det virker som skribentene har enkelte ganger problemer med å konkludere hele artikkelen ned til et tall fra 1 til 10.

I det siste har jeg, ikke bare på gamer.no, men mange plasser på nette, lest omtaler som konkluderer med tall som ikke står i stil til det som er skrevet, føler jeg. Det er vanskelig å skjønne karakteren mange ganger av den grun.

Hadde vært fint å lese en omtale uten noen tall i bunnen, bare ren omtale med positive og negative sider og det skribenten føler representerer spillet. Så får de som leser sette seg ned og legge karakter på spillet om de må.

Lenke til kommentar

Personlig setter jeg stor pris på annmeldelsene. uansett om jeg er interessert i spillet eller ikke.

Å bry seg om karakteren har jeg egentlig aldri gjort, og jeg lar heller hva som blir skrevet bli en mal for om spillet kunne vært noe kjøp eller ikke.

Skulle jeg bedt om noe så måtte det bli litt hyppigere/flere annmeldelser, men det blir en annen diskusjon igjen..

Lenke til kommentar
Synes at man egentlig kunne gjøre et forsøk på å fjerne karakteren i bunnen av spillet. Ikke bare blir det mye misfortåelse fordi mange ikke leser hele omtalen, jeg synes og det virker som skribentene har enkelte ganger problemer med å konkludere hele artikkelen ned til et tall fra 1 til 10.

I det siste har jeg, ikke bare på gamer.no, men mange plasser på nette, lest omtaler som konkluderer med tall som ikke står i stil til det som er skrevet, føler jeg. Det er vanskelig å skjønne karakteren mange ganger av den grun.

Hadde vært fint å lese en omtale uten noen tall i bunnen, bare ren omtale med positive og negative sider og det skribenten føler representerer spillet. Så får de som leser sette seg ned og legge karakter på spillet om de må.

Det kunne faktisk blitt et morsomt "prosjekt" å prøve seg på. Har også lagt merke til at det er mange som syter over karakteren, og skjønner ikke hvordan karakteren ble såpass lav/høy i forhold til selve artikkelen. Heldigvis holder artiklene til Gamer.no veldig høy kvalitet, men det har skjedd at jeg har fundert litt på nevnte problemstilling.

Lenke til kommentar

Håper ikke karakteren blir fjernet, men heller blir utvidet. Liker veldig godt IGN sin inndeling av karakterer, der hver del av spillet får en egen karakter. Lyd, grafikk, spillbarhet, kontroll osv. Hver karakter blir begrunnet og samlet karakter blir sammensatt og begrunnet ut ifra delkarakterene. Dermed blir det lettere å se hva som er bra og mindre bra med spillet. Og man får også lettere inntrykk av hva som virkelig trekker ned spillet, eller opp for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Tidlegare hadde omtaler delkarakterar, men redaksjonen ville fokusere meir "på helheten, opplevelsen, istedet for å trekke den fra hverandre og bidra til å opprettholde den overfladiske oppfatningen av videospill som teknologi først og kultur sist".

http://gamer.no/nyhet//delkarakterene_forsvinner/21252

Tror ikke gamere sitter å tenker på at det neste spillet bør være så nær "allmenn akseptert" underholdning som mulig. Tror heller at gamere faktisk vil vite hva anmelderen mener om de forskjellige aspektene ved spillet (grafikk, story osv).

Synes den gamle metoden var bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...