mysjkin Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg drifter en webside http://www.radioecology.info/Bergen2008. Den er designet av en designer, mens jeg har oppgaven å implementer hennes ting i html / css. Det meste er på plass, men det er to rare ting jeg lurer på. - Siden er bredere enn nødvendig, jeg har ikke satt noen width noe sted som skulle påvirke det, heller ikke noe innhold som skulle kreve noe bredde. Noen tips her? - I venstre marg skulle jeg gjerne ha hatt mindre avstand mellom teksten "News archive" (h4) og "First announcement" (li) (det vil etterhvert komme flere elementer der). Jeg har prøvd å endre på relevant top og bottom margin og padding både på h4, ul og li uten at noe skjer. Hva er det jeg har oversett? M. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Først av alt: 13 javascript filer og 7 css filer!?!? 1: du har margin på boddy på 18pt (hvorfor pt?) når da footer skal være 100% får du vertikal scroll. 2: headere har default margin. Sett div#newslist h4 {margin:0;} eventuelt h4 {margin:0;} om alle h4 skal være uten margin. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Først av alt: 13 javascript filer og 7 css filer!?!? Hovedsaklig prototype.js og scriptacolous,, Eller 1 2 js filer og 2 css filer (i begge tilfeller en felles for hele nettstedet og en for siden) 1: du har margin på boddy på 18pt (hvorfor pt?) når da footer skal være 100% får du vertikal scroll.2: headere har default margin. Sett div#newslist h4 {margin:0;} eventuelt h4 {margin:0;} om alle h4 skal være uten margin. pt henger vel igjen fra for lenge siden, mener jeg har prøvd med margin på h4 uten at det funka, men jeg skal se på det en gang til. Takk for hjelp! M. edit reformulert Endret 31. oktober 2007 av mysjkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå