robert750sf Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Jeg har nettopp fått i meg coolpix 4300, et kamera som jeg så langt er meget fornøyd med. Bestilte dette av MPX.no. Sånn rent tilfeldig kjikket jeg inn i linsen i kameraet og innerst inni linsen der en del lukker seg (blenderen?) ser det nesten ut som det er sprukket/knust eller noe. Det svarte innerst inni linsen har en ganske svart flekk og noe som ser ut som sprekker. Skal det være sånn?Noen som har kameraet som kan se etter på sitt eget? mvh Robert G. PS: Jeg fikk et 4300 i går og så det var sånn i linsa, og sendte det tilbake fordi jeg regna med det ikke skulle være sånn, men nå idag da jeg fikk det nye så jeg at det er akkurat samme (tror jeg da). Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Du sier du så langt er fornøyd med kamera, og det tolker jeg som om at kamera fungerer tilfredsstillende. Det er vanskelig å se detaljer i ei linse til et så lite 'filmformat'. Blenderen klarer du neppe å se. Jeg tror du kan slå deg til ro med at alt er som det skal. Lenke til kommentar
robert750sf Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Ok. Men det ser jo så merkelig ut det svarte inni linsa. Når man slår på kameraet er det noe inni linsa som åpner seg og nedi der ser det ut som ting har sprukket eller noe. Ingen andre som har sett det samme på sitt 4300? Lenke til kommentar
robert750sf Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Ok. Men det ser jo så merkelig ut det svarte inni linsa. Når man slår på kameraet er det noe inni linsa som åpner seg og nedi der ser det ut som ting har sprukket eller noe. Ingen andre som har sett det samme på sitt 4300? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Når du slår på kamera, åpner et elektromekanisk stengsel som skal beskytte bildebrikken mot langvarig ensidig eksponering. Det er den som beveger seg. Husk at linsa fungerer som et brennglass hvis det blir liggende i sola. Lenke til kommentar
Qwem Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Hei Har selv et 4300. Oppdaga den tingen jeg og. Så ille ut, men ikke noe feil med bildene. Dura ned på en fotobutikk, spurte, og på de kameraene dem hadde der var det også det samme. Ser ut som om det er meninga, ikke at vi fatta noe av det, men virker slik. Eirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå